23 zasady niesamowitego copywritingu cz. 3 – Potęga słów kluczowych

23 zasady niesamowitego copywritingu

Skoro wiemy już jak napisać dobry wstęp i jak zachęcić użytkowników do tego, żeby przeczytali nasz tekst do końca, pora zastanowić się, jak możemy im pomóc trafić na naszą stronę.

Znajomość zasad SEO dla każdego copywritera jest sprawą kluczową. Poniżej przedstawiamy parę wskazówek i tricków, które pomogą w sprawnym pozycjonowaniu strony. 

10. Spraw, żeby Twój długi ogon słów kluczowych (long tail) brzmiał naturalnie dzięki jednej prostej sztuczce

Długi ciąg słów kluczowych znakomicie sprawdza się w wyszukiwarce, natomiast posiada dosyć istotną wadę – nie brzmi naturalnie. Wynika to z faktu, że ludzie nie wpisują w wyszukiwarkę dokładnie tego, co mówią.

Nikt przecież nie przychodzi do sklepu, biura czy punku informacyjnego i nie mówi „naprawa Samsung S5 zepsuty wyświetlacz”. Raczej ujęlibyśmy to inaczej, ale właśnie w ten sposób szukamy informacji w internecie.

Jeżeli jednak próbujemy połączyć pewne słowa kluczowe w kontekście SEO, nie zawsze brzmią dobrze.

Zależy nam na tym, żeby strona była odpowiednio zoptymalizowana dla słów kluczowych, ponieważ będzie wyżej w rankingu. I będzie zauważalna.

Zatem jak, Ty jako SEO copywiriter, możesz sprawić, żeby brzmiały naturalnie i idealnie wpasowały się w treść?

Wystarczy ułożyć słowa kluczowe tak, aby brzmiały naturalnie. Dosyć oczywiste, prawda?

Jak jednak sprawić, żeby były zarówno odpowiednie dla naszej strony, jak i dla użytkownika, który wpisuje wszystko, co wpadnie mu do głowy?

Na szczęście Google są na tyle inteligentne, że potrafią docenić pozycjonowanie strony, w której do słów kluczowych dodano parę dodatkowych zwrotów. Nie bójmy się zatem ich używać.

Na naszym przykładzie wyglądałby to następująco: naprawa wyświetlacza Samsung S5.

Dosyć łatwe, prawda?

11. Power words Twoim sposobem na sukces

Niebywałe znaczenie w SEO copywritingu odgrywają tzw. power words. Czym są?

Power words to wszystkie słowa, które wzbudzają w kimś emocje. Wywołują w nas pewne uczucia, gdy je czytamy, zmuszają do podjęcia jakiegoś działania, odczuwania czegoś czy zastanowienia się nad pewnymi kwestiami.

Używamy ich w nagłówkach i w tekście właściwym, ale zawsze mają ten jeden bardzo ważny cel – muszą oddziaływać na odbiorcę.

Jakie to dokładnie słowa?

Najczęściej specjaliści wskazują na „Darmowy”, „Nowy”, czy „Teraz”.

Tutaj znajduje się artykuł w całości poświęcony power words, który warty jest przeczytania.

12. Stwórz wspaniały nagłówek

Dosyć sporo uwagi poświęciliśmy sprawie zachęcenia użytkownika do przeczytania Twojego tekstu. Mówiliśmy o tym, że trzeba go często zachęcać, żeby został z nami do końca, prawa?

Powyżej powiedzieliśmy też trochę o tym, jak ułatwić mu znalezienie Twojej strony.

Jednak to nie wszystko. Nagłówek musi zachęcić potencjalnego odbiorcę, żeby otworzył Twoją stronę.

Nagłówkiem tutaj nazywamy to, co internauta widzi w swojej przeglądarce i które prowadzi d Twojego artykułu.

tag tittle

Dobrze jest dodać do nagłówku emocje: jedną pozytywną bądź negatywną cechę.
Jak to zrobić?
Powiedzmy, że chcemy stworzyć nagłówek na temat dodatków do wiosennych stylizacji.
Podstawowy nagłówek brzmiałby: 10 dodatków do wiosennych stylizacji.
Jest to poprawne, ale możemy sprawić, że będzie o wiele bardziej skuteczne dodając temu pewne cechy.
Przykładowo:
10 dodatków do wiosennych stylizacji o których musisz zapomnieć!
Albo
10 niesamowitych dodatków do wiosennych stylizacji.
10 dodatków do wiosennych stylizacji, które zniszczą Twój look.
Wystarczy dodać jedno słowo, żeby nagłówek był bardziej atrakcyjny, ciekawy i emocjonalny.
Bardzo przydatnym narzędziem jest Portent’s Content Idea Generator, który może zainspirować Cię do stworzenia niepowtarzalnego nagłówka.

13. Używaj strony czynnej

Dlaczego dla SEO copywritera to, czy pisze w stronie biernej czy czynnej jest takie ważne?

Abstrahując od tego, co piękniej brzmi, strona czynna jest przede wszystkim bardziej czytelna zarówno ze względu na pozycjonowanie strony jak i dla czytelnika.

W języku polskim jest to dosyć łatwe do odróżnienia, natomiast w języku angielskim pojawiają się już pewne kłopoty, na które znaleziono dosyć ciekawe rozwiązanie.

Jeżeli nie jest się pewnym, czy pisze się w stronie czynnej czy biernej, wystarczy dodać na końcu zdania „przez zombie”. Jeżeli się da, to znaczy, że pisaliśmy w stronie biernej i musimy nanieść poprawki.
Przykładowo: Ten artykuł został napisany przez zombie.

14. Zwróć uwagę na Twój podtytuł

Podtytuły są często pomijaną kwestią dobrego contentu. Ale po nagłówku i wstępie są naprawdę istotnym elementem. Dlaczego?

Ponieważ 79% użytkowników tylko „rzuca okiem” na stronę – nie czytają wszystkiego, wybierają pewne części, które przykuwają ich wzrok i im poświęcają uwagę.

Dobry podtytuł zwróci ich uwagę i zaprowadzi na Twoją stronę.


Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*