mBank

Program partnerski mBank

program partnerski mbank
Produkty
Prowizje
Płatności
Materiały reklamowe
Support
Wiarygodność
Program z branży finansowej. Wysoka wiarygodność. Wysoka jakość produktów.
8.8/10
Ogółem
Użytkownicy: 6.4
(Głosów: 8)

Program partnerski mBanku to jeden z najpopularniejszych, samodzielnych programów wśród polskich banków. Samodzielne programy partnerskie nie są zbyt popularne wśród rodzimych banków. Jeśli już któryś z nich wchodzi w afiliację, to robi to zazwyczaj poprzez sieć afiliacyjną. Jednak jako że mBank od początku był bankiem internetowym, musiał mocno rozwijać również internetowe kanały sprzedaży. Możemy śmiało powiedzieć, że był to dobry krok z jego strony. W tym momencie najlepsi partnerzy zarabiają od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie.

Produkty / Usługi

Możemy sprzedawać podstawowe produkty banku, czyli konta bankowe, karty kredytowe, kredyty i ubezpieczenia. Cieszy fakt, że produkty mBanku same z siebie dobrze się sprzedają. Do dyspozycji mamy np. darmowe konta bankowe, które de facto są jednymi z najlepszych na rynku (eKonto, izzyKonto). Prowizje za otwarcie tych kont wynoszą kolejno 75 zł i 50 zł.

Opisywanie mBanku raczej nie ma tu sensu. Każdy z nas wie czym jest ten bank i jakie usługi świadczy. W każdym razie warto wspomnieć, że mBank od dawna zajmuje czołowe pozycje w większości rankingów kont bankowych. Bardzo mocno stawia również na promocję swoich produktów, a klienci mają na jego temat dobre zdanie. Wszystko to z pewnością ułatwi sprzedaż dostępnych produktów.

Prowizje

Prowizje w programie partnerskim mBanku przedstawiają się stosunkowo zachęcająco. Warto dodać, że wszystkie kwoty w poniższej tabeli to kwoty brutto.

 

Nazwa produktu

Prowizja dla Partnerów

Prowizja
bezpośrednia
1

Prowizja
partnerska2

eKonto/eMax/mKonto

75 zł

2 zł

eKonto/eMax/eMax plus – BONUS!

Liczba
wniosków
BONUS
30 szt.
300 zł
65 szt.
1625 zł
105 szt.
3675 zł
150 szt.
6750 zł
200 szt.
11000 zł
————–

izzyKONTO

50 zł

10% wartości prowizji za saldo na rachunku sprzedanego przez poleconego partnera

mBiznes konto – OKAZJA!

100 zł za podpisaną umowę3

5 zł

Kredyt gotówkowy

1,30% wartości uruchomionego kredytu

10% wartości prowizji od uruchomionego kredytu sprzedanego przez poleconego partnera

eKonto z ubezpieczeniem samochodowym (dla nowych klientów) (OC + AC)

75 zł za opłacenie składki ubezpieczenia

2 zł

Karty kredytowe

50 zł

10% prowizji podstawowej od sprzedaży poleconego partnera

Kredyt hipoteczny

0,60% wartości uruchomionego kredytu

10% prowizji podstawowej od sprzedaży poleconego partnera

Kredyt odnawialny w eKoncie

40 zł

10% prowizji podstawowej od sprzedaży poleconego partnera

Kalkulacja składki ubezpieczenia samochodowego (OC + AC)

22 zł

Ubezpieczenie samochodowe dla obecnych klientów (OC + AC)

3% wartości rocznej składki

Ubezpieczenie podróżne

10% wartości opłaconej składki

1) Prowizja bezpośrednia – stawka prowizji podstawowej za sprzedaż z własnej strony www partnera.
2) Prowizja partnerska – stawka prowizji za sprzedaż poleconego partnera do mBank.net.pl. Prowizja partnerska zostaje przyznana za transakcje które spełniły warunki potwierdzenia transakcji.
3) Prowizja za podpisaną umowę nie zostanie przyznana jeśli klient w tym samym miesiącu, w którym złożył wniosek rozwiąże umowę. Na podpisanie umowy czekamy do końca kolejnego miesiąca następującego po miesiącu, w którym złożono wniosek.

 

Płatności / Rozliczenia

Do programu mogą przystąpić zarówno osoby fizyczne (pełnoletnie) jak i firmy.

Firmy podpisują umowę partnerską, na podstawie której rozliczają się z bankiem za pomocą faktur.

Osoby fizyczne natomiast podpisują umowę partnerską, która ma charakter umowy cywilno-prawnej (jak umowa-zlecenie). Dzięki temu to bank rozlicza za nas wszelkie podatki, a na koniec roku rozliczeniowego otrzymujemy od banku PIT, na podstawie którego rozliczamy się z urzędem skarbowym. Dodatkowo osoby fizyczne muszą przesłać do banku oświadczenie o zatrudnieniu, na podstawie którego bank będzie odprowadzał składki ZUS. Oświadczenie należy przesłać najpóźniej w chwili przygotowania pierwszego rozliczenia.

Partnerzy muszą przesłać do siedziby programu partnerskiego dwie podpisane umowy.

Wypłata wynagrodzenia jest dokonywana na konto bankowe. Minimalny próg wypłaty wynosi 50 zł, jednak partner może w swoim panelu zwiększyć go nawet do 1000 zł. Przydałaby się tylko dodatkowa forma płatności.

Strony sprzedażowe / Landing page

Do dyspozycji otrzymujemy zestaw landing page’y dla każdego produktu. W sumie to jest to jeden landing z wieloma podstronami. Strona wygląda dosyć dobrze, jest bardzo prosta i przejrzysta z wyraźnym wezwaniem do działania. Wygląda dosyć niestandardowo, gdyż jest bardzo wąska. Przypomina trochę szablon mailingowy. Mimo wszystko odbiega wyglądem od głównej strony mBanku, co może trochę dezorientować potencjalnych klientów.

Poniżej prezentuję screeny z kilku landingów.

mbank fundusze pp mbank landing glowna karty mbank kredyt mbank

Materiały rekamowe

Tutaj mamy większa różnorodność niż w przypadku landing page’y. Program partnerski mBanku daje nam do dyspozycji kilka ciekawy propozycji, które przedstawiam poniżej.

    • Banery reklamowe – do dyspozycji otrzymujemy banery przeznaczone dla każdego z dostępnych produktów. Banery dostępny są w formatach gif, flash i flash-ex (powiększające się). Dostępne rozmiary: 50×50, 60×60, 101×31, 160×60, 160×300, 160×600, 180×600, 180×60, 180×150, 236×71, 270×20, 300×250, 300×600, 468×60, 520×520, 525×550, 600×160, 600×400, 750×100, 750×200, 750×300, 770×20.
    • Banery rotacyjne – baner reklamowy, który po wklejeniu na stronę wyświetla losowo banery wybranych przez nas produktów. W ten sposób wklejając jeden kod na stronę możemy promować kilka produktów.
    • Boksy reklamowe – tekstowy boks reklamowy zawierający informacje na temat określonego produktu, dostępny w różnych rozmiarach.
      Duży boks reklamowy
    • Logotypy – czyli tradycyjne logotypy mBanku jak i jego programu partnerskiego.
    • Linki – czyli podstawowe narzędzie promocji. Możemy generować linki prowadzące bezpośrednio do stron sprzedażowych. Nie możemy generować linków prowadzących do różnych sekcji strony mBanku.
    • Facebook – mBank udostępnia nam również narzędzie do umieszczania postów reklamowych na Facebooku. Swoją drogą bardzo ciekawe narzędzie, dosyć unikatowe na rynku programów partnerskich. Z drugiej jednak strony dodanie wpisu na Facebooku nie jest trudną opcją, dlatego nie wnosi ono zbyt dużej wartości. Poniżej wygląd narzędzia od zaplecza.
      mbank program partnerski facebook

 

  • Minisite – czyli nic innego jak landing, który widzieliśmy w poprzednim akapicie, możliwy do osadzenia na własnej stronie internetowej. Dostajemy od mBanku iframe, który możemy osadzić na własnej stronie.

 

Być może nie są to wyjątkowe narzędzia do promocji, jednak mimo wszystko wyglądają profesjonalnie i są cały czas aktualizowane. Z pewnością mBank mógłby pokusić się o lepszy generator linków oraz nieco lepsze landingi, bardziej zbieżne z oficjalną stroną banku. Ponadto minisite również mógłby być bardziej modyfikowalny. Jego zaletą jest jednak to, że możemy osadzić go na własnej stronie i obudować unikalnym contentem, dzięki czemu optymalizacja(SEO) będzie mniejszym wyzwaniem niż w przypadku gotowych stron sprzedażowych eBrokerPartner czy Bankier.pl.

Support

Support programu mBanku mogę ocenić bardzo dobrze. Do dyspozycji mamy wygodny formularz w panelu partnerskim, numer telefon oraz adres email (zdobędziemy go po odpowiedzi pracownika supportu na wiadomość z formularza :) ). Odpowiedź na wiadomość wysłaną przez formularz otrzymujemy z reguły w tym samym dniu. Jeśli sprawa wymaga szczególnej uwagi, zawsze możemy skorzystać z numeru telefonu.

Zasięg

Z racji na rodzaj oferowanych produktów program partnerski przeznaczony jest przede wszystkim dla klientów z Polski.

Wiarygodność / Opinie

Co do wiarygodności tej instytucji chyba nikt nie ma wątpliwości, dlatego daruję sobie wypisywanie informacji na jej temat. Warto jednak zauważyć, że program nie jest obsługiwany przez spółkę – właściciela marki mBank. Obsługą programu zajmuje się firma IPA Spółka z o.o.. Jednak również co do niej nie można mieć żadnych wątpliwości. Ta sama spółka obsługuje również program partnerski banku PKO BP.

Również opinie na forach internetowych potwierdzają wysoką jakość programu partnerskiego.

Przy okazji umieszczam filmik nagrany przez zespół programu mBank, który przedstawia m.in. najaktywniejszych partnerów.

Podsumowanie

Program partnerski mBank to bardzo solidny partner jeśli chodzi o produkty finansowe. Na plus można z pewnością zaliczyć dobrej jakości produkty finansowe, dobrze znane (i promowane) na rynku. Również model rozliczeń z partnerami można zaliczyć do bardzo korzystnych, szczególnie dla osób nieprowadzących działalności gospodarczej. Bank zdejmuje z nas konieczność prowadzenia rozliczeń naszych przychodów, dzięki czemu mamy więcej czasu na działania promocyjne. Wysoka wiarygodność i bardzo dobry support również przemawiają na korzyść tego programu.

Jedynie prowizje wciąż pozostawiają u mnie niesmak. Co prawda są one porównywalne z prowizjami w sieciach afiliacyjnych, jednak jak na oficjalny program partnerski mBanku powinny być według mnie wyższe.

Myślę, że materiały reklamowe również można zaliczyć na plus, poza kilkoma potknięciami, o których pisałem powyżej.

W mojej ocenie najsłabsze są strony sprzedażowe. Z pewnością lepszym rozwiązaniem byłaby możliwość kierowania użytkowników bezpośrednio na podstrony mBanku.


Podobało Ci się? Podziel się...
Zarejestruj się w tym PP

Opinie (2)

  1. Stary, stabilny, wypłacalny. Jeśli ktoś da rade wykrzesać trochę ruchu finansowego to można wchodzić :)

  2. Cenie ich głównie za solidność i dużą wiarygodność. Na pewno program uruchomiony bezpośrednio przez bank (bank w głównej mierze internetowy) nie zniknie z dnia na dzień.

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

*

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>