Zmiana układu reklam w wyszukiwarce Google
Serwisy zajmujące się pozycjonowaniem m.in. Search Engine Journal poinformowały ostatnio o nowym sposobie wyświetlania reklam w wyszukiwarce Google. Koncern częściowo potwierdził zmiany i zapowiedział, że zamiast bocznego panelu z materiałami sponsorowanymi mają być wyświetlane na szczycie listy linków.
W komunikacie przesłanym do The SEM Post Google potwierdził nową strategię reklamową. Zmiany mają zostać wprowadzone we wszystkich wersjach językowych wyszukiwarki. Z wyników wyszukiwania ma zostać usunięty boczny panel, w którym pojawiały się oferty, reklamy i treści sponsorowane. Promowane linki mają pojawiać się, od jednego do czterech, na szczycie listy wyników wyszukiwania oraz pod wynikami organicznymi. W miejscu bocznego panelu mają pojawiać się produkty sprzedawane przez Google Merchant Center, a także treści informacyjne.
– Testujemy nowy layout wyszukiwarki już od dłuższego czasu – zdradził przedstawiciel Google. – Niektórzy użytkownicy mogli już dostrzec te zmiany w wypadku ograniczonej liczby zapytań. Nowy układ będzie lepiej odzwierciedlał potrzeby reklamodawców i pozwoli na skuteczniejsze dotarcie z przekazem reklamowym do odbiorców.
Zdania ekspertów w kwestii zmian są podzielone. Część z nich uważa, że przebudowa układu wyszukiwarki może mieć istotny wpływ dla firm. Szczególnie zagrożeni są reklamodawcy o niskich budżetach, stracić mogą też organiczne wyniki wyszukiwania. Pozostała większość uważa, że zmiany Google mogą wyjść na dobre i nie należy wpadać w panikę. Reklamy wyświetlane nad wynikami organicznymi były bardziej efektywne, a teraz pojawia się tam czwarte miejsce w związku z tym reklamodawcy, którzy pojawiali się na szczycie po prawej stronie mogą zyskać.
Zdaniem ekspertów przebudowa układu wyszukiwarki może mieć istotne znaczenie dla firm reklamujących się w Google, jednak w ocenie ważności tej zmiany przeważają uspokajające głosy dalekie od paniki.