YouTube zmienia zasady programu partnerskiego

YouTube zmienia zasady swojego programu partnerskiego

YouTube zdecydował się zmienić zasady swojego działania – w związku z tym postanowiono zmienić reguły monetaryzacji treści oraz zmodyfikować zasady programu partnerskiego. Wszystkie te zabiegi mają na celu odzyskanie zaufania reklamodawców. Sam program partnerski YouTube polega na tym, że twórcy zarabiają na reklamach wyświetlanych podczas oglądania ich materiału wideo w serwisie. Zgodnie ze starymi zasadami, brać udział w programie mógł każdy czynny użytkownik którego kanał przekroczył próg 10 000 całkowitych odsłon na kanale.

Dokładnie od wczoraj, czyli środy 17 stycznia, twórcy którzy chcą zarabiać na reklamach przy swoich filmach muszą spełnić dodatkowe warunki, a mianowicie:

  • posiadać 1000 subskrybentów
  • ponad 4000 godzin które widzowie spędzili na oglądaniu ich materiałów w skali roku.

 

Zmiany te będą dotyczyć wszystkich, początkowo oczywiście jedynie tych którzy dopiero co chcą dołączyć do programu partnerskiego, a od 20 lutego będą również obejmowały użytkowników którzy już w nim działają.

Według analityków rynku, decyzja serwisu jest krokiem w celu zapewnienia reklamodawców, że ich treści promocyjne nie są wyświetlane na przypadkowych lub słabych jakościowo kanałach. Na tem temat wypowiedział się nawet sam przedstawiciel firmy Google, która jest właścicielem YouTube – Paul Muret:

Rozmiar kanału nie jest głownym czynnikiem który pozwala stwierdzić, czy jest on odpowiedni do wyświetlania reklam. Jeśli podczas analizy spotkamy kanał, który regularnie lamie nasze zasady, zostanie on usunięty z programy partnerskiego.


Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

*

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>