Statystyki rynku Forex dla marketingowców

forex marketing kryptowaluty

Rosnąca liczba brokerów działających na rynku forex sprawia, że pozyskanie nowych klientów jest niezwykle trudne. Coraz ostrzejsza konkurencja i nakładane przez prawo ograniczenia zmuszają marketingowców do wymyślania coraz nowszych promocji i zachęt. Trendy i techniki, a także oczekiwania klientów wciąż ewoluują i korzystanie z przestarzałych informacji może znacząco odbić się na wynikach finansowych brokera forex. Tym bardziej, że na rynku powstają nowi brokerzy, mający na starcie przewagę w postaci innowacji kryptowalutowych, tacy jak Bitmex czy PrimeXBT. Z tego względu agencja marketingowa Contentworks przygotowała garść statystyk obejmujących rynek forex, które bez wątpienia przydadzą się specom od marketingu w każdej firmie działającej w tej branży.

Rynek forex w roku 2019:

  • Globalna wartość rynku wynosi 1 934 500 000 000,00 USD.
  • Ponad 85% transakcji zawieranych na globalnym rynku forex zdotyczy zaledwie 7 głównych par walutowych: GBPUSD, EURUSD, USDJPY, AUDUSD, NZDUSD, USDCHF, USDCAD.
  • Dzienny obrót na rynku forex jest o 53 razy większy niż na nowojorskiej giełdzie.
  • Rynek forex jest 12 razy większy niż rynek futures i 27 razy większy niż rynek akcji.

Statystyki pod względem liczby uczestników rynku

  1. Ponad 43% traderów na rynku forex to millenialsi

43,5% traderów jest wieku 25-34 lat. Doskonale radzą sobie z nowymi technologiami i oczekują spersonalizowanej interakcji oraz prostego i niezakłóconego korzystania ze zdobyczy techniki.

  1. Tylko 15% traderów ma więcej niż 45 lat

Liczba traderów zmienia się nieustannie, ale przeciętny udział traderów starszych niż 45 lat wynosi około 15% i systematycznie spada.  Warto o tym pamiętać, zanim skierujemy swą kampanię reklamową do niewielkiej grupy potencjalnych odbiorców.

Mobilne statystyki rynku forex

  1. Ponad 35% traderów szuka informacji w smartfonie

Dostosowanie działań marketingowych do wymogów przeglądarek mobilnych i aplikacji może być strzałem w dziesiątkę. Ponad 35% traderów szuka brokerów w swoich smartfonach. Warto też pamiętać, że coraz popularniejsze stają się wyszukiwarki głosowe.

  1. Popularność mobilnych transakcji rośnie

Dane z poprzedniego roku pokazują, że ilość transakcji zawieranych mobilnie wzrosła z 18% do 37% i wciąż utrzymuje się tendencja wzrostowa. 43% millenialsów sprawdza swój telefon co 20 sekund, więc mobilny marketing ma dużą przyszłość.

  1. Większość traderów korzysta z Androida

Android cieszy się większą popularnością wśród traderów niż iOS. To również cenna informacja dla marketingowców. Promocję aplikacji mobilnej należy też dostosować do wieku korzystających z niej osób.

Statystyki mediów społecznościowych

  1. 34% millenialsów kocha media społecznościowe

34% millenialsów wspiera swe decyzje zakupowe mediami społecznościowymi, a 84% z nich bardziej wierzy mediom społecznościowym niż tradycyjnej reklamie. Warto o tym pamiętać tworząc reklamy.

  1. Tweety edukacyjne przyciągają 3 razy więcej osób 

Twitter zawsze był ważnym miejscem dla rynku forex. Tweety edukacyjne, które pomagają traderom, wywołują 3 razy więcej reakcji. Trzeba jednak pamiętać o odpowiednich hashtagach!

  1. Instagram ma miliard użytkowników

Na Instagramie funkcjonuje 25 milionów profili firmowych, dlatego trzeba się wyróżnić, by potencjalny klient zwrócił na nas uwagę. Warto jednak wykorzystać Instagrama, gdyż ilość jego użytkowników na całym świecie jest ogromna.

Statystyki influencerów

  1. 49% konsumentów polega na rekomendacjach influencerów

Influencerzy pomagają zbudować zaufanie i w krótkim czasie dotrzeć do dużej ilości potencjalnych klientów. 49% traderów daje się namówić właśnie influencerom.

  1. 59% zamierza zwiększyć wydatki na influencerów

Influencer marketing ma duży potencjał dla rynku forex, a 59% marketingowców zamierza w tym roku zwiększyć wydatki w tym zakresie. Trzeba jednak pamiętać, by korzystać z wiarygodnych influencerów.

Statystyki popularnych tematów

  1. 4 tematy, które najbardziej zajmują traderów

W ocenie uczestników rynku forex najważniejszymi wydarzeniami 2019 roku, które wpłyną na rynki są ewolucja wymiany gospodarczej USA (55%), rozwój Chin (24%), Brexit (12%) i rozwój wschodzących rynków (8%). Weź to pod uwagę w swej kampanii marketingowej.

Statystyki contentu

  1. 95% traderów przegrywa

95% traderów ponosi straty, a 80% rezygnuje z inwestycji w ciągu pierwszych dwóch lat. Główną przyczyną jest niewłaściwe wyszukiwanie informacji. Skuteczny marketing musi stawiać na edukowanie traderów.

  1. 87% marketingowców korzysta z wideo

W porównaniu z poprzednim rokiem to wzrost o 6%. Materiały wideo mają dużą siłę przebicia i powinny znaleźć się w twojej strategii marketingowej, czy to w formie relacji na żywo, czy też krótkich filmików szkoleniowych. Pamiętaj też, że 85% osób ogląda materiały wideo bez dźwięku.

Statystyki technologiczne

  1. 49% traderów wierzy, że sztuczna inteligencja polepszy ich decyzje na rynku forex

Znaczenie sztucznej inteligencji na rynku forex jest duże dzięki automatyzacji zawierania transakcji i traderzy wiążą z nią duże nadzieje. Marketingowcy powinni mieć to na uwadze, tym bardziej, że około 2/3 uczestników rynku twierdzi, iż sztuczna inteligencja korzystnie wpływa na przebieg transakcji i zapewnia bardziej precyzyjną analizę.


Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*