Czym jest pozycjonowanie long-tail?
W odróżnieniu od tradycyjnego podejścia do pozycjonowania, strategia long-tail pozwala na promowanie praktycznie nieskończonej ilości słów kluczowych związanych z naszą działalnością. W tym przypadku nie skupiamy się na frazach ogólnych, lecz wieloczłonowych słowach kluczowych, które pozwalają nam wypromować konkretne produkty z naszego asortymentu. To właśnie dlatego pozycjonowanie stron internetowych long-tail to znakomite rozwiązanie dla sklepów internetowych, które chcą być o krok przed konkurencją!
Istota strategii long-tail
Zadowalające efekty pozycjonowania stron internetowych z wykorzystaniem strategii long-tail to efekt promowania dużej ilości fraz o małej konkurencyjności, na które znacznie łatwiej wypracować wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Jeśli zdecydujemy się na pozycjonowanie naprawdę wielu produktów, wówczas ich łączna liczba wyszukań może okazać się wyższa niż liczba wyszukań fraz ogólnych lub popularnych, które promuje się w ramach tradycyjnych działań SEO.
Generowanie wartościowego ruchu na stronie
Promowanie dłuższych, niestandardowych fraz to idealny sposób na generowanie wartościowego ruchu na naszej stronie. Obecnie, użytkownicy poszukujący produktów lub usług w Internecie coraz częściej maksymalnie doprecyzowują swoje zapytania. Oznacza to, że jeśli będą szukać książki pt. „Harry Potter i Kamień Filozoficzny”, właśnie taką, konkretną frazę wpiszą w wyszukiwarkę. Posiadając wiedzę na temat tego, w jaki sposób nasi potencjalni Klienci poszukują interesujących ich produktów, jesteśmy w stanie dopasować się do ich oczekiwań wdrażając do swojej strategii long-tail nowe, generujące ruch frazy.
Long-tail – idealna strategia dla e-sklepów
Prowadząc sklep internetowy z dużą ilością produktów, warto pamiętać o tym, że każdy z nich może okazać się dla nas wartościową frazą. O ile w przypadku niektórych biznesów lista wieloczłonowych fraz o małej konkurencyjności może szybko się wyczerpać, o tyle sklep z grami komputerowymi, książkami, czy nawet meblami stanowi idealne pole do wdrożenia strategii długiego ogona (long-tail).
Jeśli chcesz zwiększyć widoczność Twojego sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania oraz uzyskać więcej informacji na temat rozmaitych strategii pozycjonowania, serdecznie zachęcamy do zapoznania się z artykułami zawartymi na emarketing.pl!
Pozycjonowanie long tail to promocja stron na dłuższe frazy. Łatwiej na nie wbić się do top 10 i generować ruch a także konwersje. Dlaczego? Bo bardziej precyzyjne odwiedzi na długie wyrażenia sprzedają 🙂
Zgadzam się z przedmówcą. Można także wspomnieć o tym, iż częściej dotrzemy do osób, które poszukują w sieci konkretnych rzeczy, a co za tym idzie, możemy liczyć na większą ilość klientów.