Czym jest pozycjonowanie long-tail?

pozycjonowanie long tail

W odróżnieniu od tradycyjnego podejścia do pozycjonowania, strategia long-tail pozwala na promowanie praktycznie nieskończonej ilości słów kluczowych związanych z naszą działalnością. W tym przypadku nie skupiamy się na frazach ogólnych, lecz wieloczłonowych słowach kluczowych, które pozwalają nam wypromować konkretne produkty z naszego asortymentu. To właśnie dlatego pozycjonowanie stron internetowych long-tail to znakomite rozwiązanie dla sklepów internetowych, które chcą być o krok przed konkurencją!

Istota strategii long-tail

Zadowalające efekty pozycjonowania stron internetowych z wykorzystaniem strategii long-tail to efekt promowania dużej ilości fraz o małej konkurencyjności, na które znacznie łatwiej wypracować wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Jeśli zdecydujemy się na pozycjonowanie naprawdę wielu produktów, wówczas ich łączna liczba wyszukań może okazać się wyższa niż liczba wyszukań fraz ogólnych lub popularnych, które promuje się w ramach tradycyjnych działań SEO.

Generowanie wartościowego ruchu na stronie

Promowanie dłuższych, niestandardowych fraz to idealny sposób na generowanie wartościowego ruchu na naszej stronie. Obecnie, użytkownicy poszukujący produktów lub usług w Internecie coraz częściej maksymalnie doprecyzowują swoje zapytania. Oznacza to, że jeśli będą szukać książki pt. „Harry Potter i Kamień Filozoficzny”, właśnie taką, konkretną frazę wpiszą w wyszukiwarkę. Posiadając wiedzę na temat tego, w jaki sposób nasi potencjalni Klienci poszukują interesujących ich produktów, jesteśmy w stanie dopasować się do ich oczekiwań wdrażając do swojej strategii long-tail nowe, generujące ruch frazy.

Long-tail – idealna strategia dla e-sklepów

Prowadząc sklep internetowy z dużą ilością produktów, warto pamiętać o tym, że każdy z nich może okazać się dla nas wartościową frazą. O ile w przypadku niektórych biznesów lista wieloczłonowych fraz o małej konkurencyjności może szybko się wyczerpać, o tyle sklep z grami komputerowymi, książkami, czy nawet meblami stanowi idealne pole do wdrożenia strategii długiego ogona (long-tail).

Jeśli chcesz zwiększyć widoczność Twojego sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania oraz uzyskać więcej informacji na temat rozmaitych strategii pozycjonowania, serdecznie zachęcamy do zapoznania się z artykułami zawartymi na emarketing.pl!

 


Podobało Ci się? Podziel się...

2 komentarze

  1. Pozycjonowanie long tail to promocja stron na dłuższe frazy. Łatwiej na nie wbić się do top 10 i generować ruch a także konwersje. Dlaczego? Bo bardziej precyzyjne odwiedzi na długie wyrażenia sprzedają 🙂

  2. Zgadzam się z przedmówcą. Można także wspomnieć o tym, iż częściej dotrzemy do osób, które poszukują w sieci konkretnych rzeczy, a co za tym idzie, możemy liczyć na większą ilość klientów.

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*