Pozycjonowanie stron – na czym polega profesjonalna usługa?

pozycjonowanie

Internet jest naprawdę ogromnym medium, w którym znajdzie się miejsce dla każdego twórcy lub przedsiębiorcy prowadzącego biznes online. Ma to swoje jasne, ale i ciemniejsze strony – wszyscy mają szansę zaistnienia w sieci, ale tylko dzięki odpowiednio wdrożonym działaniom z zakresu marketingu internetowego, możliwe jest zdobycie realnej przewagi nad konkurencją.

Pisząc bloga, prowadząc sklep internetowy lub posiadając stronę wizytówkę firmy, warto zapoznać się z terminem „pozycjonowanie” lub skrótem SEO (ang. Search Engine Optimization). Pod tymi pojęciami kryje się szereg działań, które mają na celu osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Co to oznacza dla właściciela konkretnej witryny? Prawdopodobny przyrost ilości osób odwiedzających jego stronę, którzy w dalszej perspektywie mogą stać się jego nowymi klientami.

Zlecając konkretnej agencji marketingowej pozycjonowanie strony internetowej, warto zwrócić uwagę na to, aby współpraca obejmowała kompleksowy zakres usług, tj. działania związane z optymalizacją witryny lub sklepu internetowego pod względem technicznym (m.in. dostosowanie kodu strony do sposobu pracy robotów wyszukiwarek oraz do korzystania ze strony na urządzeniach mobilnych) oraz zapewnienie wartościowych linków (tzw. działania off-site), które pozwalają generować na stronie dodatkowy ruch. Istotna jest również kwestia doboru odpowiednich słów kluczowych i zapewnienie unikalnych treści.

Dobra agencja SEO – czym się wyróżnia?

Na pozycjonowanie stron internetowych wpływa wiele czynników (mówi się, że jest ich nawet 200!), a sam efekt końcowy podejmowanych działań jest trudny do przewidzenia. Dodatkowo, warto zdawać sobie sprawę z faktu, że raz wypracowane wyniki mogą w łatwy sposób zostać utracone. Przyczyną takiego stanu rzeczy mogą być problemy z serwerem, zmiany w algorytmach Google lub intensywne działania podejmowane przez konkurencję. W związku z tym, specjalista ds. SEO powinien mieć możliwość prowadzenia długofalowych działań na stronie.

Preferowane jest więc zawieranie umów obejmujących kilkumiesięczną współpracę. Co prawda, agencja SEO Widzialni.pl nie zagwarantuje osiągnięcia pierwszego miejsca w wynikach wyszukiwania, ale zatrudnieni w niej pozycjonerzy zaproponują konkretne rozwiązania, które umożliwią uzyskanie satysfakcjonujących rezultatów. Wyznaczenie planu działań opiera się bowiem o dotychczas zdobytą wiedzę, doświadczenie i znajomość branży. Samo pozycjonowanie składa się z kilku etapów. Jest to, m.in. dobór odpowiednich fraz kluczowych, optymalizacja techniczna oraz bieżąca analiza statystyk w oparciu o informacje pozyskane za pomocą specjalistycznych narzędzi (np. ilość osób odwiedzających i ich aktywność na stronie w postaci wysłania zapytania, dołączenie do newslettera czy dokonanie zakupu). Każdy z tych etapów istotnie oddziałuje na zwiększenie popularności konkretnej witryny, a tym samym wpływa na sukcesywne budowanie zaufania użytkowników.


Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*