Analityka internetowa – dlaczego warto w nią inwestować?

analityka

Analityka internetowa pomoże Ci ocenić skuteczność podejmowanych działań biznesowych związanych z Twoją stroną. Dzięki szczegółowej analizie zachowania użytkowników na stronie będziesz mógł sprawdzić, czy kampanie reklamowe przynoszą oczekiwany skutek, czy oferowane przez Ciebie produkty są dla klientów atrakcyjne, a także, czy sama strona nie zniechęca Twoich potencjalnych użytkowników do dokonania zakupu. Dlaczego warto inwestować w analitykę internetową? Ponieważ dzięki zdobytej wiedzy jesteś w stanie wprowadzić niezbędne poprawki na stronie i w kampaniach reklamowych, co doprowadzi do poprawy współczynnika konwersji i zwiększenia zysków. Czytaj dalej, jeśli chcesz dowiedzieć się, w jaki sposób możesz zastosować analitykę internetową w swoim biznesie!

Co to jest analityka internetowa?

Analityka internetowa dla wielu biznesów stała się kluczowym sposobem weryfikacji prowadzonych działań online. Ogólnie można ją przedstawić jako proces zbierania informacji o tym, w jaki sposób użytkownicy trafiają na naszą stronę i jak się na niej zachowują. Konieczne jest więc wykorzystywanie profesjonalnych narzędzi, które pozwolą nam zarejestrować takie zdarzenia jak wyświetlenia poszczególnych podstron, kliknięcia w bannery czy czas trwania sesji. Zbieranie informacji i ich klasyfikacja to jednak dopiero połowa sukcesu. W dalszym etapie niezbędna jest ich szczegółowa analiza i wyciąganie wniosków, które będą przydatne w optymalizacji. Ostatecznym celem analityki internetowej jest bowiem poprawa efektywności poszczególnych działań i tym samym zwiększenie rentowności całego biznesu.

Zdobyta wiedza jest do tego kluczem, ponieważ możemy ocenić, które kanały promocji są dla nas korzystne, a które generują tylko koszty. Przykładowo możemy sprawdzić, czy na wszystkich urządzeniach konwersja jest na podobnym poziomie. Jeśli zauważymy tu jakieś anomalie, to może to oznaczać, że wersja mobilna naszego serwisu generuje błędy lub jest niefunkcjonalna dla użytkownika. Jest to szczególnie ważne, ponieważ współcześnie zdecydowana większość wejść na strony internetowe to wejścia z telefonów komórkowych.

Dlaczego warto inwestować w analitykę internetową?

Jednym z najważniejszych powodów jest poprawa rentowności całego biznesu online. Jednym z przykładów może być poprawa współczynnika konwersji. Konwersją może być zarówno dokonanie zakupu, ale również zamówienie usługi lub po prostu kontakt ze strony klienta. Możemy jednak potraktować ją znacznie bardziej szczegółowo. Jeśli masz w swoim zespole osoby kreatywne, które mają wiele pomysłów na poprawę sprzedaży, to musisz mieć również osoby, które pomogą sprawdzać efektywność takich działań. I tu właśnie analityka internetowa pojawia się z testami A/B. Możesz sprawdzać i weryfikować, które kolory przycisków i które hasła reklamowe generują najwięcej kliknięć. Dzięki zdobytej wiedzy wprowadzisz zmiany bez wysokiego budżetu, które przyczynią się do zwiększenia Twoich przychodów.

W zakresie analityki internetowej możemy również umieścić analizę konkurencji. Możesz sprawdzić, jakie rozwiązania okazały się skuteczne w przypadku konkurencji i spróbować je wprowadzić na swojej witrynie. W tym celu możesz skorzystać z narzędzi związanych z pozycjonowaniem, czyli na przykład Ahref czy Senuto. Podczas analizy dowiesz się, jakie słowa kluczowe generują najwięcej wejść na strony Twojej konkurencji,  a także jakie linki umożliwiają im osiągniecie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Ahref umożliwi również weryfikacji płatnych kampanii Twoich konkurentów. Analityka internetowa pomoże Ci więc oszczędzić czas, ponieważ możesz skupić się na najlepszych i sprawdzonych praktykach zamiast próbować sił w marketingu internetowym po omacku.

Rozpoczynając przygodę z analityką internetową nie musisz wydawać od razu ogromnych sum na profesjonalne oprogramowanie. Możesz skupić się z początku na bezpłatnych Google Analytics, dzięki któremu uzyskasz wiele przydatnych informacji o zachowaniu użytkowników na swojej stronie oraz o efektywności poszczególnych działań marketingowych. Dowiesz się miedzy innymi, jak trafiają na Twoją stronę, które produkty są przez nich wyszukiwane i jak wygląda ścieżka zakupowa. Jeśli jednak wolałbyś powierzyć swoją analitykę specjalistom, którzy szybko wdrożą odpowiednie narzędzia,  przeprowadzą dla Ciebie szczegółową analiz i zaproponują rozwiązania optymalizacyjne, to skorzystaj z pomocy firmy Conversion, która od lat pomaga w rozwoju biznesów w internecie poprzez usługi analityczne.


Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*