Największe błędy w prowadzeniu firmowego bloga

prowadzenie firmowego bloga

Przestrzeń internetowa daje szereg możliwości do promowania firmy. Jednym z nich jest blog biznesowy, który pozwala zyskać nowych klientów oraz zbudować pozytywny wizerunek marki nie tylko w rzeczywistości online.

Wiele osób jednak podchodzi do pisania na blogu zbyt lekko, bez przygotowania, co niejednokrotnie sprawia, że popełniają błędy, które odbijają się na jakości treści oraz zainteresowaniu odbiorców. Czego lepiej unikać, by firmowy blog generował solidne zyski? O tym opowiemy poniżej.

Co daje prowadzenie firmowego bloga?

Dlaczego prowadzenie bloga firmowego bywa przydatne? Przede wszystkim to sposób na budowanie rozpoznawalności marki, produktu lub usługi. Dzięki niemu tworzy się wizerunek eksperta, któremu z czasem odbiorcy zaczynają ufać na tyle, że chcą zostać jego klientami.

Wokół bloga powstaje społeczność osób, zainteresowanych danym tematem. Niejednokrotnie szukają odpowiedzi na konkretne pytania i wątpliwości. Jeśli znajdą rozwiązania w blogowych artykułach, wówczas z większą dozą prawdopodobieństwa będą śledzić dalej publikowane treści, a nawet skorzystają z oferty połączonego z blogiem sklepu.

Nie zapominajmy bowiem o tym, że blog to element skutecznego content marketingu, o czym można przeczytać więcej na przykład na stronie: AdrianKolodziej.pl. Dzięki ciekawym treściom przyciąga się wartościowy ruchu do witryny, a także zyskuje się lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania Google, jeśli tylko zadba się o optymalizację.

Najpoważniejsze błędy – czego nie robić, by blog generował zyski?

Co zatem może pójść nie tak przy pisaniu bloga? Największym błędem jest przede wszystkim brak systematyczności. Na samym początku przedsiębiorcy zapalają się do pomysłu prowadzenia firmowego bloga. Z czasem entuzjazm mija, a wielość zadań, powoduje, że treści na blogu pojawiają się rzadko i nieregularnie. W efekcie prowadzi to do zniechęcenia czytelników, którzy szybko zapominają o blogu i firmie. A to ewidentnie nie wpływa korzystnie na budowanie profesjonalnego wizerunku oraz rozpoznawalności marki.

Na firmowym blogu muszą pojawiać się materiały dopasowane do potrzeb użytkowników oraz dobrane do specyfiki branży i rodzaju prowadzonej działalności gospodarczej. Zbyt duże zróżnicowanie, przypadkowość contentu, który na dodatek ma tylko luźny związek lub co gorsza nie ma zupełnie powiązania z branżą firmy, sprawia, że strona nie wzbudza zaufania oraz nie buduje pozytywnych skojarzeń z marką.

Artykuły powinny mówić językiem odbiorców, bez nadmiaru fachowego żargonu. Warto odpowiadać na najczęściej zadawane przez klientów pytania, związane z przestrzenią działania przedsiębiorstwa.

Sama treść to jednak zbyt mało, by zainteresować odbiorców. Wielu przedsiębiorców zapomina o dbaniu o ciekawe zdjęcia, grafiki, infografiki lub materiały video, które sprawiają, że content przyciąga wzrok i bardziej angażuje odbiorców. Warto zadbać o profesjonalne zdjęcia i grafik, które sprawdzają się nie tylko w social mediach.

Choć artykuły na blogu firmowym nie powinny być bezpośrednio materiałami sprzedażowymi, to mimo wszystko warto zadbać o umieszczanie w nich linków do ciekawych produktów. Nie powinno się też rezygnować z nasycenia tekstu frazami kluczowymi z długiego ogona. Dzięki temu sprowadza się na stronę wartościowy ruch.

Na koniec warto zadbać o wygląd i budowę treści. Monotonne, długie bloki tekstu ewidentnie nie zachęcają do lektury. Lepiej sprawdzają się krótkie akapity, boldy i listy wypunktowane. Ułatwia to szybkie przeskanowanie tekstu oraz znalezienie kluczowych informacji. W ten sposób przekonuje się do siebie czytelników, którzy szukają odpowiedzi na ważne dla nich pytania, ale nie mają czasu na dokładne czytanie długich artykułów.

Pisanie firmowego bloga – ważny element content marketingu

Blog firmowy to ważna przestrzeń, której zdecydowanie nie można zaniedbywać, jeśli próbuje się zbudować profesjonalny wizerunek online.

Dzięki niemu pozyskuje się wartościowy ruch, tworzy grono zaangażowanych czytelników, z których wielu w przyszłości ma szansę stać się klientami i ambasadorami marki. A to wszystko można zyskać właśnie dzięki dobrze dobranym, dopracowanym i wartościowym treściom.


Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*