Polacy coraz częściej blokują reklamy online

Polacy coraz częściej blokują reklamy online

Nachalne reklamy pojawiają się często na różnych witrynach internetowych. Nic więc dziwnego, że użytkownicy Sieci nie chcą już ich oglądać. Z badań wynika, że pod względem blokowania reklam online Polska znajduje się w czołówce.

Ilość reklam w Internecie w ostatnim czasie znacznie wzrosła. Jest ich już tak dużo, że często uniemożliwiają one swobodne przeglądanie stron WWW. Szczególnie uciążliwe potrafią być nachalne reklamy typu display. To zapewne dlatego użytkownicy Sieci są nimi coraz częściej sfrustrowani i tym samym chętniej je też blokują.

Z ostatnich badań przeprowadzonych przez serwis Interaktywnie.com wynika, że Polska znajduje się obecnie w czołówce państw, jeżeli chodzi o ilość blokowanych reklam online. Całkiem spory odsetek internautów korzysta bowiem z adblocków w celu jej pozbycia się.

Zniechęcenie reklamami display wśród użytkowników Sieci w Polsce jest sporym problemem przede wszystkim dla wydawców, którzy tracą przez to swoje przychody. Reklamodawcy są bowiem coraz bardziej świadomi tego, że niechciane reklamy nie będą efektowne, a co gorsza – mogą nawet przynieść odwrotny do zamierzonego skutek.

Wydaje się zatem oczywistym, że nachalne reklamy online powoli zaczną odchodzić do lamusa. Zastąpienie ich czymś innym może okazać się jednak wcale nie takie proste. Wydawców czeka więc spore wyzwanie w tym temacie.


Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

*

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>