The New York Times przeciw adblockerom

NYT przeciw blokowaniu reklam

„The New York Times” to kolejny serwis, który podejmuje walkę z internautami blokującymi reklamy. Przy dostępie do niektórych materiałów wyświetla informacje z prośbą o wyłączenie adblocka lub wykupienie subskrypcji.  

Nowe rozwiązanie testowane jest na stronie od początku tygodnia. Wydawca w komunikacie podkreślił, że najlepsze treści nie są dostępne za darmo, a do wyboru przy dostępie do materiału jest kilka opcji. New York Times wzywa do wyłączenia adblockera lub umieszczenia witryny na „białej liście”, dzięki czemu reklamy są widoczne na stronie. Użytkownicy, którzy nie chcą zrezygnować z blokowana reklam mogą wykupić płatną subskrypcję, by mieć dostęp do danego materiału.

Przedstawiciele dziennika podkreślają, że ma to na celu zebranie informacji o reakcjach użytkowników na zmiany, które mają chcą wprowadzić w przyszłości. Serwis w ten sposób chce pokazać użytkownikom adblockera, jakie szkody mogą wyrządzić oraz, że w dłuższym okresie czasu działają na swoją niekorzyść. Reklamy pomagają sfinansować tworzenie materiałów. Póki co wprowadzono wersję pilotażową, w przyszłości pojawi się pełnowymiarowa wersja.

Podobne rozwiązania już wcześniej wprowadzili wydawcy The Washington Post, Bild i Guner+ Jahr . Serwisy te poprzez odcinanie internautów od treści chcą zwalczać zjawisko blokowania reklam. IAB opublikował ostatnio przewodniki dla wydawców, jak skutecznie walczyć z adblockerami.


Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*