Listy produktów zmienią położenie w wyszukiwarce Google?

Listy produktów zmienią położenie w wyszukiwarce Google

Obecnie listy produktów w wyszukiwarce Google wyświetlane są w górnej części wyników wyszukiwania. Wygląda jednak na to, że już niebawem może się to zmienić. Trwają bowiem testy nad ich nowym położeniem u dołu witryny.

Google testuje obecnie nowe położenie list produktów w swojej wyszukiwarce. Teraz znajdują się one na górze wyników wyszukiwania. Po wprowadzeniu zmian miałyby natomiast wyświetlać się na dole strony, tuż pod ostatnim wynikiem wyszukiwania organicznego oraz przed pierwszą z dolnych reklam AdWords.

Taka zmiana może mieć wpływ na współczynnik klikalności w reklamę. Jak wiadomo, CTR dla pozycji z dołu strony jest zazwyczaj niższy. W przypadku PLA może mieć to jeszcze większe znaczenie gdyż ich klikalność z reguły jest też mniejsza niż mających większe powodzenie reklam tekstowych. Należy jednak pamiętać o tym, że wysoki CTR wcale nie musi oznaczać dużej sprzedaży.

 

Wprowadzanie jakichkolwiek zmian w lokalizacji treści reklamowych przez Google nie powinno jednak wcale dziwić. Koncern regularnie prowadzi bowiem testy na każdym z typów reklam, uwzględniając przy tym także różne rodzaje urządzeń, na których są one wyświetlane. Po ich analizie natomiast może wdrażać ewentualne modyfikuje.


Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*