Krótki słownik online marketera

słownik online marketing
Above the fold
Jest to część strony internetowej, którą widzimy w całości bez konieczności przewijania.
AdWords
To autorski system reklamowy od Google, umożliwiający wyświetlanie reklam w wyszukwiarce Google oraz sieci reklamowej, do której należą miliony stron na całym świecie.
Atrybut ALT
Zastępczy lub jak kto woli alternatywny opis obrazka umieszczonego na stronie internetowej. Ważny w przypadku, gdy obrazek nie chce się wyświetlić, pomaga w wynikach wyszukiwania.
Autoresponder
Opcja lub mały program służący do wysyłania wiadomości automatycznych w odpowiedzi na wykonaną akcję (pobranie pliku, wysłanie maila). Stała wiadomość e-mail zostanie wysłana automatycznie do użytkownika.
Backlinki
Linki prowadzące do naszej witryny pochodzące z innych stron internetowych, będące jednym z czynników wpływającym na pozycję strony w wyszukiwarce.
Below the Fold
Część strony www widoczna po przewinięciu.
Bounce Rate
Czyli współczynnik odrzuceń, pokazujący jak duży procent użytkowników opuścił stronę od razu po tym jak na nią trafił.
Call to Action (CTA)
Wezwanie do działania, reklama wyrażona w trybie rozkazującym, zachęcająca do kupna, lub wypróbowania czegoś.
Conversion Rate (CR)
Wskaźnik odsetku osób, które wykonały pożądaną przez nasz czynność po kliknięciu w reklamę (zakupili produkt, złożyli zamówienie lub zapisali się do newslettera). Innym słowem CR to narzędzie do badania kosztów poniesionych przez nas podczas świadczenia usługi reklamowej. Dzięki niej dowiemy się czy wyświetlenia naszej reklamy idą w parze z naszym zamierzonym celem.
Click-trough rate (CTR)
Jest to wskaźnik klikalności w konkretną reklamę. Jest to procentowy stosunek kliknięć w reklamę do wyświetleń.
Content
Jest to treść strony internetowej rozumiane przez wszystkie jej składniki ( tekst i obrazki).

 

Content Marketing
Marketing opierający się na budowaniu wartościowych treści. W odróżnieniu od tradycyjnego marketingu, nie bazuje on na tradycyjnych chwytach sloganowych i ofercie sprzedaży, a bardziej istotne jest budowanie odpowiedniej zawartości w witrynie, która będzie przydatna dla internautów.
CRM (Customer Relationship Manegement)
Specyficzna strategia marketingowa polegająca na selekcji i budowaniu więzi z klientami w celu uzyskania długoterminowych korzyści. Strategia skupia się również na zarządzaniu klientami, przez co tej samej nazwy używa się w stosunku do systemów i oprogramowania używanego do zarządzania klientami.
Double opt in
Czyli podwójne zapytanie odbiorcy o możliwość przesłania wiadomości e-mail z treściami reklamowymi, marketingowymi itp.  Praktycznie sytuacja wygląda tak, że razem z pierwszym mailem po zapisie na newsletter, zostaje wysłany link aktywacyjny jako dodatkowe potwierdzenie.
Dynamic contetnt
Treść w wiadomości internetowej lub na stronie internetowej, która automatycznie ulegnie zmianie pod wpływem różnych czynników, np.: na podstawie danych na temat konkretnego użytkownika.
E-mail marketing
Forma marketingu , która bazuje na mailowym kontakcie z klientem. Techniką marketingową, są newslettery, mailingi. Ważną kwestią są także wiadomości automatyczne i tworzenie rozbudowanych baz adresatów.
Fold line 
Linia wyznaczająca granicę pomiędzy tym co widzimy bez przewijania, a tym co znajduje się po przewinięciu poniżej.
HTML
Jest to język fachowy wykorzystywany do tworzenia stron internetowych.
Hashtags
Jest to forma znaku grupującego treści w mediach. Znacznika # używamy przed słowem kluczowym (bardzo częste w social media takich jak Instagram czy Facebook).
Interruption Marketing 
Czyli marketing rozpraszający. Jest to forma marketingu polegająca na nieustannej i agresywnej reklamie w wielu formach takich jak telewizja, prasa, telemarketing, internet czy email marketing.
Keywords
Słowa kluczowe, czyli wyrazy lub całe wyrażenia po których potencjalni klienci mogą trafić na naszą stronę, wyszukując w internecie informacji na wybrane zagadnienie.
Konwersja
To wykonanie przez użytkowanika konkretnego działania mającego wartość dla reklamodawcy. Za takie działanie możemy uznać pobranie dokumentu, zapis do newslettera czy zakup w e-sklepie.
Key Performance Indicators(KPI)
Wskaźnik służący do mierzenia stopnia wykonania zamierzonych celów, czyli efektywności danej organizacji. Ustalony wskaźnik musi dotyczyć informacji, która jest dla firmy istotna i kluczowa.
Landing page
Strona docelowa do której klient trafia bezpośrednio po kliknięciu w reklamę. W przeciwieństwie do zwykłej strony www, jest zubożała o niepotrzebne w tym przypadku menu i zakładki, aby uzyskać jak największą liczbę konwersji.
Lead sprzedażowy
Jest to jednostka lub firma, która jest potencjalnie zainteresowana skorzystaniem z oferty, na podstawie wcześniej pozostawionych danych na stronie www lub landing page’u.
Zasięg posta
Liczba osób na Facebook’u, do których trafił post. Zasięg dzieli się na płatny i ograniczony.
Lead generation
Sposób zdobywania klientów, polegająca w pierwszym etapie na uprzednim pozyskaniu kontaktów do osób, które mogły by być potencjalnie zainteresowane produktem, usługą lub nawet samą branżą.
Lead scoring
Analiza i ocena działań aktualnych jak i potencjalnych klientów w sieci.
Lead Nurturing
Technika ta skupia się na wcześniejszym wyedukowaniu potencjalnego klienta, aby bezpośrednio do niego trafiał już tak zwany wyedukowany lead. Dzięki temu jest większa szansa, że klient zainteresuję się ofertą, gdy będzie wtajemniczony, a także ukierunkowany w takim kierunku jak zakłada reklamodawca.
Mailing reklamowy
Jednorazowa reklama, która trafia do skrzynki mailowej odbiorcy. Jest to sposób na poinformowanie, że dana usługa lub produkt istnieją. Nie służy w żadnym wypadku do budowania trwałej relacji z klientem.
Marketing wirusowy
Rodzaj działań marketingowych, polegający na opublikowaniu w sieci informacji, która sama będzie krążyła pomiędzy użytkownikami, np. poprzez social media.
Opt-in e-mail
Wiadomość mailowa adresowana do odbiorcy w celu potwierdzenia subskrybcji.
Pay-per-click (PPC) 
Rodzaj reklamy internetowej, która rozliczona jest na podstawie kliknięcia w reklamę.
Remarketing
Technika marketingowa, polegająca na dotarciu ze swoją ofertą do użytkownika, który już wcześniej trafił na nasz produkt/usługę, lecz nie dokonał zakupu.
Return On Advertising Spend (ROAS)
Jest to matematyczny stosunek wydatków poniesionych na reklamę, do przychodów przez nią wygenerowanych. Współczynnik ten pomaga określić opłacalność prowadzenia konkretnego kanału reklamy.
Responsive Web Design (RWD) 
Czyli takie projektowanie stron internetowych, aby od razu mogły dostosować się do wersji mobilnej.
ROPO
Technika polegająca na wyszukiwaniu produktu w sieci, lecz dokonaniu zakupu w tradycyjnym sklepie (offline).
SEO
Optymalizacja strony internetowej polegająca na dostosowaniu jej elementów w taki sposób, aby witryna była jak najlepiej widoczna w wynikach wyszukiwania.
SEM
Podobnie jak w SEO, są to działania zmierzające do uzyskania jak najlepszych wyników wyszukiwania przez stronę. SEM, oprócz SEO wykorzystuje także techniki PPC (AdWords).
SERP
Wszystkie wyniki wyszukiwania pasujące do konkretnej frazy wpisanej w wyszukiwarkę. Oprócz wyników organicznych należą do nich także, linki płatne i mapy czy obrazki.
Squezze page
Odmiana landing page, cechująca się jeszcze silniejszym nastawieniem na konwersję.

Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

*

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>