Finansowe programy afiliacyjne
Programy afiliacyjne, inaczej programy partnerskie, mogą mieć różny charakter. Pozwalają przede wszystkim na czerpanie korzyści z poleceń nowych klientów, którzy zaczynają aktywnie działać.
Bardzo popularne są programy afiliacyjne finansowe, które są uruchamiane przez strony o tematyce finansowej – firmy pożyczkowe, banki czy brokerów rynku Forex.
Czym są finansowe programy partnerskie?
Pojęcie finansowych programów afiliacyjnych, inaczej partnerskich odnosi się do programów, które opierają się na promowaniu usług i produktów różnych firm i instytucji w internecie. Głównie chodzi tu o produkty bankowe i pozabankowe oraz usługi rynku Forex (więcej o rynku FX). Promowane są one na własnych stronach internetowych uczestnika programu albo na stronach udostępnianych przez program afiliacyjny. W obrębie swojej strony internetowej afiliant umieszcza banery i linki, które mają kierować internautów na strony programu partnerskiego.
W zamian za polecanie nowym klientom pożyczek, kredytów czy usług brokerskich, afiliant zarabia. Najczęściej organizatorzy programu partnerskiego płacą afiliantom w modelu prowizyjnym, nie tyle za polecenie klienta, a na przykład dopiero w momencie, kiedy ten skorzysta z oferty produktów i usług.
Kto może być afiliantem?
Właściwie nie ma formalnych ograniczeń w zakresie zostania afiliantem w finansowym programie partnerskim. Nawet osoby fizyczne, które prowadzą hobbystyczne strony internetowe, mogą zawrzeć umowę o współpracę z programem. Jednak w większości przypadków wydawcami w programach afiliacyjnych są osoby prowadzące działalność gospodarczą. Wydawca powinien mieć jakąkolwiek wiedzę dotyczącą branży finansowej, aby być wiarygodnym doradcą dla kolejnych, nowych klientów i być w stanie przekonać ich do skorzystania z produktów i usług danej firmy czy instytucji.
Jaki program partnerski wybrać?
Istnieje cała masa różnego rodzaju programów afiliacyjnych finansowych, dlatego dokonanie odpowiedniego wyboru będzie dosyć trudne. Najlepiej podejść do tego w taki sposób, że wybieramy program, którego tematyka pasuje do tematyki prowadzonej przez nas strony internetowej. Jeśli piszemy o inwestowaniu, być może powinniśmy zdecydować się na jeden z programów partnerskich brokerów, a gdy mamy bloga o finansach i bankowości, dobry będzie m.in. Program Partnerski mBanku i PKO BP.
Można promować w ramach programów afiliacyjnych przeróżne produkty i usługi, takie jak kredyty, chwilówki, karty kredytowe, lokaty, konta osobiste, pakiety ubezpieczeniowe, konta brokerskie i platformy do inwestowania na rynku Forex, jak i usługi dostawców energii dla domu i firmy czy pakiety internetowe.
Polecamy: www.xtb.com/pl/afiliacja-forex-kb
Narzędzia udostępniane przez finansowe programy afiliacyjne
Po przyłączeniu się do programu afiliacyjnego można skorzystać z narzędzi, jakie on dostarcza dla swoich afiliantów. Do wyboru są zwykle narzędzia takie jak linki, banery, porównywarki, widgety czy specjalne boxy. Do tego można monitorować statystyki klikalności i sprawdzać, ile zarobiliśmy z programu partnerskiego.
Wynagradzanie afiliantów
Programy partnerskie na różne sposoby wynagradzają wydawców. Najczęściej wykorzystywany jest model CPS – Cost Per Sale, w którym afiliant otrzymuje wynagrodzenie, kiedy na podstawie leada, czyli wypełnionego wniosku czy formularza przez nowego klienta zostanie uruchomiony produkt finansowy lub usługa brokerska. Można otrzymywać w ten sposób procent od wartości transakcji, bądź stałą stawkę za każdy złożony i przyjęty wniosek.
W zastosowaniu jest też inny model rozliczeń – CPL – Cost Per Lead, który nie wymaga uruchomienia produktu, a wynagrodzenie dla partnera jest wypłacane za każdego pozyskanego potencjalnego klienta.
Dowiedz się także jak wybrać najlepszego brokera FX: http://forex-time.pl/broker-forex/
Artykuł partnerski