2017 rokiem afiliacji treści

2017 rokiem afiliacji treści

Dla branży, nie ma nic bardziej wartościowego niż treść nacechowana autentycznością i wysoką jakością, która w dodatku opowiada pewną historię, pomagającą nabywcy zrozumieć dlaczego powinien kupić akurat ten szczególny produkt. Ta taktyka w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy stała się bardzo popularna, szczególnie wśród ikonicznych bloggerów. I jeśli 2016 przyniósł ze sobą nowy trend w postaci szybkiego rozwoju marketingu treści, tak 2017 ma szanse uzyskać tytuł afiliacji treści. Podpowiadamy dlaczego.

Afiliacja treści: Mamy tutaj na myśli treści „afiliacyjne”, publikowane przez marki/o markach na stronach/blogach partnerów, najczęściej „influencerów” z danej branży. W ten sposób wysokiej jakości treści publikowane na temat danej marki, w połączeniu z zaufaniem jakim darzone jest miejsce publikacji, daje świetne efekty. Jest to kolejna zaleta współpracy afiliacyjnej.

Powrót marek do formatu cyfrowego

Powodem, dla którego afiliacje treści są tak drogocenne, jest to, że funkcjonujące wzorcowo partnerstwo, pomaga stworzyć cenny profil marki. Jest to szczególnie ważne, ponieważ liczne afiliacje treści są namiętnie prowadzone przez twórców treści, którzy jak nikt posiadają wiedzę o produktach i znają się na potrzebach konsumentów i zasadach, którymi jest podyktowany ich indywidualny wybór. W rezultacie, ta współpraca owocuje tym, że reklamowany produkt ma w sposób szczególny wyeksponowaną treść, która przyciąga uwagę klientów, tym samym zwiększając sprzedaż produktu.

Ponadto, partnerstwo jest źródłem wzajemnej autentyczności. Partnerstwo z zasady jest dualistyczne, należy zatem traktować je, jako układ działający w dwóch kierunkach. Afiliacje treści sprawiają, że dana marka nabiera bardziej autentycznego wymiaru, co z kolei sprawia, że marka czyni te treści bardziej autentycznymi, poprzez nadanie im wyłącznego dostępu do produktów oraz źródeł online.

 

Afiliacje treści pomagają stworzyć historię potrzebną potencjalnemu odbiorcy. Historie pisane w pierwszej osobie są niezwykle silnym narzędziem sprzedaży produktów, czyniąc naszą markę potężniejszą. Używając takiej taktyki, w sprytny sposób wcielamy w życie głos samego konsumenta. I to jest właśnie ten haczyk, który jest mosiężnym kluczem sukcesu afiliacji treści.

Tworzenie evergreen content

Istnieją zasadniczo dwa rodzaje treści publikowanej w internecie – pierwsza z nich dotyczy treści ulotnych, bieżących informacji, news etc. Druga z nich to tzw. legacy content inaczej nazywana evergreen content czyli treść posiadająca unikalny i ponadczasowy charakter. To przede wszystkim treść, która będzie aktualna, mimo upływu czasu. Dzięki temu nawet artykuł, który został opublikowany w roku 2010, będzie pojawiać się w pierwszych wynikach wyszukiwarki Google.

Przeciwnie rzecz ma się do treść o charakterze ulotnym, przeznaczonej z reguły do przyswojenia w określonym przedziale czasowym. Taki typ treści szczególnie zadowala social media, gdzie w większości przypadków jeśli nie zobaczymy zawartości, podczas jej pierwotnej emisji na naszej ścianie/kanale, prawdopodobieństwo, że odczytamy ją później, jest naprawdę niewielkie.

W praktyce okres „żywotności” naszej zawartości jest dłuższy, jeśli podzielimy się nią za pomocą mediów społecznościowych. I właśnie dlatego są one tak nieopisanym narzędziem w promowaniu treści.

Wzrost liczby wyszukiwań

Istotnym jest, by pamiętać, że marketing treści nie powinien być w zamyśle wykorzystywany jedynie dla SEO. Marketing treści zwiększa liczbę wyników wyszukiwania, a nie pozycje w rankingu. W skrócie oznacza to, że afiliacja treści może pomóc w tworzeniu bardziej trafnych wyników wyszukiwania dla swoich produktów, ale nie sprawi, że w cudowny sposób nasza strona uzyska wyższy wynik rankingowy.

Celem partnerstwa z afiliacją treści jest to, by owa afiliacja tworzyła treści o naszych produktach i odsyłała klientów do naszej witryny internetowej. Jest istotne, by treści te były unikalne, ciekawe i użyteczne, tak, by użytkownik szukający danej frazy w wyszukiwarce, od razu był poinformowany w jaki sposób i dlaczego inni kupują właśnie ten produkt.

Wpływowych ludzi nigdy nie za wiele

Nie jest odkryciem powiedzieć, że celebryci w znaczący sposób pomagają w sprzedaży danego produktu. Odpowiednikiem poparcia celebrytów w świecie marketingu są wpływowi intenauci. Do nich zaliczamy wszystkich tych, którzy cieszą się ogromną liczbą subskrypcji, polubień w mediach społecznościowych (liczonych nierzadko w milionach), gwiazd danej branży, które wykazują sporą aktywnością w internecie, przede wszystkim w social media.

Przedstawiciele młodej generacji, będący na ogół bardzo aktywnymi osobami w social media, czerpią wiedzę o produktach właśnie za pomocą social media, dzięki obserwowaniu profilu jakiegoś wpływowego internauty. W ten sposób obserwujemy obecnie prawie całkowite odejście od poszukiwania informacji w bardziej tradycyjnych mediach jak TV czy radio.

Niszowe audytorium

Siłą tkwiącą w afiliacji treści jest zdolność dotarcia do nawet najbardziej niszowych odbiorców. Reklama większości marek skupia się na tym, by trafić na rynek mass oraz dotrzeć do jak najbardziej liczebnej grupy odbiorców jak jest to tylko możliwe.

W tym celu branże mogą wykorzystać treści. Są one (marki) podłączone do pewnego ekosystemu użytkowników nastawionych na określoną grupę produktów. Same branże przede wszystkim rozumieją potrzeby i oczekiwania tych klientów. Większe marki mogą prostą drogą w sposób efektywny wykorzystać afiliację treści, by zdobyć trudne do znalezienia niszowe audytorium i dzięki temu skupić się na właściwych odbiorcach swoich treści.

Wzrost wymierności

Obecnie jesteśmy w stanie zmierzyć oddziaływanie afiliacji treści. To dobra wiadomości dla marketingowców, których martwił fakt, iż środki kierowane przez nich na afiliacje są niemierzalne. Dotychczas podstawowym problemem tego zagadnienia było to, że blogerzy i inne wpływowe osobistości internetu nie znały skutecznego sposobu na ilościowe zmierzenie korelacji między wzmianką, a sprzedażą reklamowanego przez nich produktu.

Udało się jednak znaleźć kompromisowe rozwiązanie. W przeciwieństwie do tradycyjnej afiliacji, branże nie wymagają już natychmiastowej łączności między linkiem afiliacji treści, a sprzedażą produktu. Afiliacja treści jest w stopniu coraz większym skłonna zaakceptować, że jej działania informacyjne muszą być mierzalne – nie jest bowiem wystarczającym stosować jedynie określenie „szum” na oddanie efektywności reklamowanego produktu.

Afiliacja treści przechodzi teraz transformację pod licznymi aspektami, zarówno w modelach biznesowych, jak i rodzaju stron internetowych, które branże pozyskują jako cenne do towrzenia sieci partnerskich

Ci, którzy szukają możliwości do poprawienia trafności swoich wyników wyszukiwania, dotarcia do nowych, trudno osiągalnych grup niszowych odbiorców, z pewnością nie powinni zignorować potencjału, jaki oferuje afiliacja treści. Przyszedł już czas, by zaufać sile tkwiącej w stronach oferujących treść wysokiej jakości, by stworzyć ten sam rodzaj autentycznej treści, która będzie napędzać w przyszłości sprzedaż produktów.

 


Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*