TOP 3 Trendy Programmatic w roku 2017

TOP 3 Trendy Programmatic w roku 2017

Zgodnie z prognozami ZanithOptimedia, marketing programmatic w 2017 roku zanotuje jeszcze większy wzrost niż dotychczas, sięgając nawet zdumiewających 31%. Tym samym przyrost ten będzie jeszcze większy niż social media (25%) czy video online (20%). Prezentujemy TOP 3 trendów programmatic, które będą domeną roku 2017.

Programmatic to szybko zmieniająca się technologia wykorzystywana w marketingu reklamowym. Raport przygotowany przez Dun & Bradstreet przewiduje, że blisko 70% marketingowców B2B planuje w tym roku zwiększyć poziom swoich wydatków właśnie na technologię programmatic. Widzimy zatem, że nie tylko programmatic przyrasta na sile, ale jednocześnie zwiększa się ilość marketingowców wykorzystujących kampanie reklamowe programmatic.

Poniżej prezentujemy 3 trendy programmatic 2017, wyszczególnione przez RTB House, globalnego dostawcy retargetingu, zasilanego przez tzw. algorytmy deep learning.

TOP 3 Trendy Programmatic w 2017

1. Umocnienie mieszanych kampanii

Zgodnie z danymi opublikowanymi w Global Mobile Consumer Trends Research, przeciętny obywatel ziemi sprawdza swój telefon aż czterdziestokrotnie (!) w ciągu doby. To bardzo dobra wiadomość dla mobilnych kampanii programmatic. Takie statystyki obiecują bowiem w nadchodzących miesiącach przychylny im wzrost.

Stały przyrost użytkowników, a także czas spędzany przez nich na korzystaniu z urządzeń mobilnych, stwarza ogromną szansę dla reklamy. Byłoby nie rozsądnym, gdyby marketingowcy nie chcieli z niej skorzystać. Ocenia się, że rok 2017 będzie rokiem mobilnego programmatic nie tylko w Stanach Zjednoczonych, gdzie e-marketingowcy przewidują przeznaczenie na urządzenia mobilne 75% całkowitych wydatków reklamy programmatic, ale na wszystkich rynkach całego świata.

Wzrost obserwowany jest również w kategorii video programmatic. Wydatki przeznaczone na tę branżę, wg ekspertów e-marketingu w USA osiągną 60% wszystkich wydatków video reklamy cyfrowej i będą stanowiły niemalże 25% tych samych wydatków w Europie.

Wielka Brytania zostanie liderem rynku w ilości pieniędzy przeznaczonych na cyfrowe reklamy. Szacuje się, że wydatki poczynione przez nią w tej dziedzinie będą stanowiły więcej niż trzy czwarte całkowitej wartości kupna w 2017.

2017 to rok, w którym branże będą starały się jeszcze chętniej niż dotychczas prowadzić działania, które spowodują szersze dotarcie do użytkowników każdego rodzaju ekranu (detoskopowego czy mobilnego). Taktyka ich działania ma być wspólna i efektywna.

2. Header bidding zrewolucjonizuje aukcje kupna i sprzedaży

Header bidding (pre-bidding – model programmatic działający na zasadzie licytacji) pomaga wydawcom podjąć lepszą decyzję, który partner nadaje się do zakończonej sukcesem współpracy.

W odróżnieniu do aukcji w modelu waterfall, header bidding stwarza możliwość równoczesnego określenia wysokości wszystkich stawek. To z kolei pozwala na uzyskanie bardziej demokratycznej ścieżki dostępu do katalogu afilliantów i prowadzi do osiągnięcia satysfakcjonującego kompromisu zarówno między reklamodawcą, jak i affiliantem. Cena aukcji ma tendencje do wzrostu, na czym bogacą się affilianci. W tradycyjnych metodach charakterystycznych dla modelu waterfall, affilianci nie mają możliwości wybrania swojego partnera – ich wybór jest dyktowany w oparciu o ilość pieniędzy, którą przeznaczyli na reklamę z perspektywy czasu. Im więcej wydali, tym wyższa kondygnacja, na której się znajdują.

W 2017 header bidding będzie bardziej dostępny niż kiedykolwiek wcześniej, za sprawą prędkiego rozwoju technologii. Dzięki temu, reklamodawcy będą kuszeni coraz niższymi kosztami opłat technologicznych, zaś sami affilianci skorzystają na wyższych marżach czerpanych z ich inwentarzu.

3. Deep learning zwiększy jakość retargetingu

Juniper Research jest zdania, że algorytmy posiadające zdolność do bardzo szybkiego uczenia, wykorzystywane w celu ustawiania bardziej efektywnych stawek kampanii programmatic w sieciach RTB, pozwolą na wygenerowanie w rocznych przychodach reklamy około 42 mld dolarów amerykańskich do roku 2021. Obecnie przychód ten wynosi 3,5 mld dolarów amerykańskich.

Sam deep learning poczynił okazały postęp w roku 2016 i będzie to nadal czynić w 2017. Obecnie, deep learning jest z powodzeniem wykorzystywany w wielu dziedzinach, nie tylko stricte oprogramowaniu.Te specyficzne algorytmy są bazową składową rozpoznawania grafiki bądź mowy, a w nowym roku to właśnie do nich będzie należeć wywieranie ogromnego wpływu na kampanie reklamowe programmatic. Dzięki algorytmom deep learning, wykorzystywanych przez dostawców retargetingu, reklamodawcy będą w stanie przewidzieć indywidualne zachowanie użytkownika, np. obliczyć prawdopodobieństwo dokonania przez niego zakupu.

Kupno i sprzedaż programmatic, napędzane algorytmami deep learning, zwiększą poziom konwersji i umożliwią reklamodawcom na prowadzenie maksymalnie efektywnych kampanii reklamowych, bez konieczności zwiększania budżetu.


Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

*

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>