10 sposobów na skuteczny mailing (email marketing)

Skuteczny mailing - 10 sposobów

Chcesz, aby Twoje działania mailingowe były skuteczne i bardziej efektywne? Przedstawiamy 10 porad dotyczących skutecznego mailingu. Mamy nadzieję, że pomogą Ci usprawnić Twój email marketing.

Porady mają formę checklisty, którą warto wykorzystać podczas wysyłania kolejnego mailingu do swoich klientów.

1. Umieść w mailu wyraźne wezwanie do działania

Głównym celem mailingu jest z reguły dostarczenie ruchu na stronę internetową lub landing page, dlatego zadbaj o to, aby użytkownicy wiedzieli co zrobić po przeczytaniu wiadomości. Wskaż im kolejne działanie umieszczając wyraźny Call to Action. Zadbaj o to, aby linki były poprawne, nikt nie lubi być odsyłany do nieistniejącej strony.

2. Zminimalizuj liczbę obrazków

Większość skrzynek i programów pocztowych filtruje obrazki i nie wyświetla ich użytkownikom, dlatego używaj jak najmniej obrazków. Zamiast tego lepiej skup się na HTML’u i CSS’ie. Z pewnością będzie to lepsze rozwiązanie.

Nigdy nie wysyłaj mailingu w formie jednego, dużego obrazka. Większość ludzi nie zobaczy go w ogóle! Co ciekawe często można spotkać tego typu mailing nawet od dużych firm…

Nie umieszczaj również wezwania do działania w obrazku.

3. Ułatw wypisanie się z listy

W każdym mailu powinien znaleźć się link pozwalający na wypisanie się z listy mailingowej. Po pierwsze budzi to zaufanie wśród odbiorców, po drugie nie irytuje tych, którzy chcą mimo wszystko opuścić listę. Dlaczego to ważne? Dlatego, że sfrustrowane osoby mogą zacząć oznaczać Twój mailing jako spam, a nie działa to dobrze na Twoją reputację jako nadawcy. Szczególnie jeśli takich osób jest więcej.

4. Uważaj na filtry antyspamowe

Przed każdym wysłaniem maila warto sprawdzić swój mail pod kątem filtrów antyspamowych. Z reguły narzędzia do wysyłania mailingu robią to automatycznie jako jeden z kroków wysyłania mailingu (np. Freshmail). Jednak jeśli tego nie robią, warto skorzystać z jakiegoś zewnętrznego narzędzia. Dla przykładu może to być mail-tester.com.

5. Zoptymalizuj rozdzielczość swojej wiadomości

Większość Twoich odbiorców będzie oglądać wiadomość w formie podglądu, z wyłączonymi obrazkami, dlatego pamiętaj, aby dostosować odpowiednio swój szablon html. Nie powinien być on szerszy niż 600 pixeli. Ponadto umieść swój główny przekaz tak, aby był widoczny w pierwszych 100px wiadomości.

Przed wysyłką warto sprawdzić jak Twój szablon wygląda w rozdzielczości 600×200 px z wyłączonymi obrazkami.

6. Pamiętaj, aby treść maila była zwięzła i łatwa do przeskanowania

Większość odbiorców nie przeczyta całego maila, przeskanują tylko najważniejsze elementy, dlatego przedstaw swoją wiadomość w dobrze przyswajalnej formie, używaj listowania, pogrubień i innych kolorów dla istotnych treści. Dziel tekst na bloki.

Być może content podbija internet, jednak nie w przypadku mailingu. Tutaj liczy się zwięzły i jasny komunikat.

7. Utrzymuj czystą listę mailingową

Pilnuj czystości na swojej liście. Sprawdzaj nowo dodane adresy pod kątem błędów. Usuwaj niedziałające adresy po wysłaniu mailingu. Duży współczynnik niedostarczonych wiadomości nie działa dobrze na Twoją reputację.

8. Używaj ALT i TITLE w obrazkach

Wiesz już, że Twoje obrazki często nie będą wyświetlane, dlatego warto wykorzystać martwą przestrzeń pod obrazkami za pomocą atrybutów ALT i TITLE. ALT to opis obrazka dla botów i przeglądarek, a TITLE to tytuł obrazka. Warto używać obu dlatego, że różne programy wykorzystują różne atrybuty. Dlatego zamiast obrazka Twoi użytkownicy zobaczą tekst z ALT lub TITLE.

Możesz również linkować obrazki do swojego landing page’a.

9. Testuj mailing przed wysłaniem

Skuteczny mailing to przetestowany mailing. Przed każdą wysyłką wyślij kilka testowych maili i sprawdź jak wyświetlają się pod różnymi programami pocztowymi i na różnych skrzynkach mailowych. Sprawdź wygląd maili przede wszystkim w najpopularniejszych skrzynkach i programach. Gmail, Onet, WP, Thunderbird czy Outlook to podstawa.

10. Umożliw odbiorcom otwarcie maila w innym formacie

Pomimo testów i usilnych starań Twój mailing nie u każdego może wyświetlać się prawidłowo, dlatego warto zapewnić odbiorcom możliwość otwarcia wiadomości za pomocą przeglądarki lub w formie tekstowej. Przygotuj wersję mailingu w formie strony www i umieść ją na serwerze. Dzięki temu odbiorcy będą mogli przeczytać wiadomość w swojej przeglądarce.

Bonus tip

Poproś Twoich odbiorców o dodanie Cię do listy kontaktowej. Dzięki temu z pewnością Twoje wiadomości nie trafią do spamu.

 

Te wiadomości raczej nie uczynią z Ciebie nadzwyczajnego email marketera, jednak z pewnością przydadzą się na początku drogi. Trzymaj się ich, a Twój start w email marketingu z pewnością będzie bardziej przyjazny. Pamiętaj, że zawsze możesz zatrudnić do pomocy doświadczoną agencję – np. etworzenie.pl


Podobało Ci się? Podziel się...

1 Opinia

  1. Rzetelnie wszystko zebrane w jednym miejscu.mam nadzieję na dalszy ciąg, np. z jakich serwerów realizować wysyłkę.

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*