W 2014 Google zablokował ponad 524 mln reklam oraz 214 tys. reklamodawców

niedozwolone reklamy w adwords

Kilka dni temu Google opublikował raport „Fighting Bad Advertising Practices on the Web”, w którym informuje m.in., że z powodu naruszeń regulaminu lub z powodu reklamy niedozwolonych produktów, musiał zablokować 524 mln reklam oraz 214 tys. reklamodawców. Największym problemem okazały się podróbki produktów, złośliwe oprogramowanie oraz SCAM.

Za reklamę podróbek zbanowanych zostało 7 000 reklamodawców. Liczba ta spadła o połowę w porównaniu z 14 000 banów w 2013 roku. W 2012 natomiast Google wykryło aż 82 000 tego typu naruszeń.

Za złośliwe oprogramowanie (malware) zbanowanych zostało aż 250 000 stron, do których prowadziły reklamy AdWords.

Za SCAM, dotyczący swoją drogą przede wszystkim produktów związanych z odchudzaniem, zbanowano 2,5 mln reklam.

Nie znaczy to jednak, że wszystkie zbanowane reklamy rzeczywiście były zagrożeniem dla użytkowników. Trzeba pamiętać, że regulamin Google AdWords jest dosyć rygorystyczny i czasami wystarczy brak kilku informacji, aby nasza strona lub reklama została zablokowana. O tym jak rygorystyczny jest Google w tych sprawach wiedzą również afilianci promujący np. subskrypcję SMS. Często tego typu portale zaliczane są do kategorii „niebezpiecznego oprogramowania”. Niektóre z nich (np. serwisy namierzające numer telefonu) zostały w poprzednim roku wyszczególnione odrębnie w regulaminie.

Nieuczciwi reklamodawcy zastawiają na użytkowników coraz bardziej wyrafinowane pułapki, zatem my także musimy wciąż rozwijać i doskonalić metody wykrywania i skutecznego usuwania przekazów reklamowych niosących ze sobą niedozwolone treści – mówi Vikaram Gupta, dyrektor ds. reklam w Google.

Inne popularne przewinienia dotyczyły takich kwestii jak phishing (5 tys. reklamodawców), naruszenie praw autorskich (4,3 mln reklam), nieuczciwe nakłanianie do kliknięcia w reklamę (43 mln reklam) czy naruszenie zasad związanych z medycyną (9,6 mln reklam).

Poniżej infografika przedstawiająca wyniki działań zespołu Google.

Niedozwolone praktyki Google AdWords


Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*