Reklamodawcy Admitad mogli stracić 150 mln USD przez blokowanie reklam w Chrome

Tablet

W lutym 2018 roku w Google Chrome pojawiło się wbudowane narzędzie do blokowania reklam. Na początku zmianę tę wprowadzono w Europie, Kanadzie i USA. Ostateczna, globalna aktualizacja zaplanowana jest na 9 lipca 2019 roku. Od czasu wprowadzenia nowej wersji przeglądarki nie zobaczymy treści, które nie spełniają wymagań Coalition for Better Ads. Blokowane są wyskakujące okna, komunikaty dźwiękowe oraz ogromne banery blokujące dostęp do treści.

Kod śledzenia, z którego wcześniej korzystała firma Admitad był oparty na plikach cookie. Sporadycznie były one tracone, jeśli użytkownicy korzystali z AdBlock’a, programu antywirusowego lub jeśli wyłączali silnik JavaScript w przeglądarce. W tym przypadku nie miało znaczenia, jakiego rodzaju reklamy znajdują się na stronie – nawet kliknięcie bezpośrednio na link partnerski nie dawało żadnego efektu.

Według statystyk, w 2018 roku reklamodawcy sieci partnerskiej Admitad zarobili powyżej 1,5 mld USD przy użyciu przeglądarek Chrome (18% z nich korzystało z przeglądarki mobilnej Chrome). Szacuje się, że gdyby nie wprowadzone zmiany, kwota ta byłaby niższa aż o 150 milionów dolarów.

Na szczęście tak się nie stało. Ponieważ obecnie korzysta się z bardziej zróżnicowanych i elastycznych narzędzi do śledzenia, reklamodawcy Admitad byli mniej uzależnieni od plików cookie.

TagTag, kod śledzenia wprowadzony w 2018 roku, wykorzystuje technologię odcisków palców i zapewnia właściwą identyfikację, nawet jeśli wszystkie pliki cookie i JavaScript są zablokowane.

Obecnie mierzymy dokładność śledzenia w przeglądarce Chrome za pomocą wbudowanego narzędzia do blokowania reklam. Testy przebiegają bezbłędnie, kod śledzenia Admitad nie ulega uszkodzeniu. Jednak niektóre reklamy lub banery mogą zostać zablokowane, jeśli Chrome uzna je za irytujące. Wydawcy powinni sprawdzić swoje strony internetowe i reklamy pod kątem zgodności z wymaganiami Google, to znaczy upewnić się, że reklamy nie przekraczają 30% objętości strony, a filmy wideo nie są automatycznie odtwarzane z dźwiękiem.

– Anton Derbyshev, starszy inżynier d.s. Kontroli jakości.

Strony internetowe, które nie spełniają wymagań, nie zostaną zablokowane przez filtrowanie reklam w Google, jednakże zawarte w nich reklamy nie będą wyświetlane. Z danych z 2018 roku wynika, że gdyby wszystkie wyskakujące okienka i banery zostały zablokowane, wydawcy Admitad straciliby około 1 miliona dolarów.

Zrobiliśmy wszystko, co możliwe, aby zapewnić najwyższą dokładność przypisywania za pomocą precyzyjnych linków. Jeśli chodzi o banery i wyskakujące okienka, wszystko, co możemy zrobić w sieci partnerskiej, to informować naszych wydawców w odpowiednim czasie. Dla większości z nich będzie to łatwe – wyłączenie automatycznego odtwarzania dźwięku wideo nie zajmuje dużo czasu, a zmniejszenie rozmiaru banerów jest również stosunkowo proste. Inni będą jednak musieli przejść na mniej inwazyjne reklamy, ponieważ Google i inne podobne firmy dążą do poprawy interakcji z użytkownikami w Internecie.

– Komentuje Ievgenii Gusakovskii, kierownik wschodnioeuropejskiego regionu Admitad.

 


Podobało Ci się? Podziel się...

1 Opinia

  1. Ale z tymi reklamami jest masakra. Nie można normalnie surfować po sieci. 🙂

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*