Lutowy ranking najpopularniejszych reklam Youtube
W lutym br., najpopularniejszym spotem według użytkowników serwsiu Youtube była reklama „Fly to Gotham City with Turkish Airlines!”, linii lotniczych Turkich Airlines. W TOP 5 znalazły się takzę marki Princessa, Play, Fundacja Onkologiczna Alivia i Rossmann.
Youtube co miesiąc udostępnia ranking najchętniej oglądanych spotów reklamowych na polskim rynku Nosi nazwę YouTube Ads Leaderboard i tworzony jest jest w oparciu o dane pokazujące zaangażowanie użytkowników – liczbę obejrzeń w Polsce oraz procentowy udział odtworzeń w ruchu płatnym w stosunku do bezpłatnego.
W lutym najwięcej nowych subskrypcji spośród kanałów polskojęzycznych odnotowały: StuuGames, Blowek i IsAmUxPompa. Te trzy kanały dostały również najwięcej kciuków w górę w ubiegłym miesiącu. Pierwsze dziesiątki rankingów aktywności i interaktywności kanałów w całości składają się z twórców zajmujących się grami.
Najchętniej oglądaną reklamą był spot tureckiego przewoźnika. Oferuje on podróż do Gotham City, która finansowana jest przez samego Bruce’a Wayne’a.
Drugie miejsce to Princessa i jej reklama DOOH „Przystanek Princessa”, który jest całą kampanią. W jej ramach we Wrocławiu, ludzie czekający na przystanku, byli zagadywani przez interaktywny city light i częstowani wafelkami. Zaiteresowanie zdobyła też reklama Play z udziałem piosenkarza, Dawida Podsiadło. Promuje ona serwis sieci, Tidal, oferujący kanały muzyczne.
Czwarte miejsce przypadło Fundacji Onkologicznej Alivia z reklamą „Wojna z rakiem”, która ma na celu zachęcenie uzytkowników do przekazania 1% podatku na rzecz organizacji. Na piątym miejscu uplasowała się reklama walentynkowa drogerii Rossmann.
Lutowy ranking dostępny jest tutaj.
Zestawienie przygotowywane jest przez polski zespół YouTube i dotyczy tylko klipów, które były elementami kampanii reklamowych na YouTube.