Czy pozycjonowanie przynosi korzyści?

pozycjonowanie

Jak zaistnieć w sieci? Odpowiedzi na to pytanie szuka zapewne każdy, kto startuje z biznesem online lub chce pozyskać nowych klientów przez Internet. Często okazuje się, że na początku drogi biznesowej brakuje funduszy na rozbudowane działania marketingowe, zwłaszcza te skupiające się na rożnych kanałach i zasięgu ogólnopolskim. Czy da się zatem wypromować swoją stronę WWW bazując na ruchu organicznym? Odpowiedź brzmi: oczywiście – jeśli tylko prawidłowo podejdzie się do tematu marketingu.

Na czym polega pozycjonowanie?

Pozycjonowanie obejmuje zarówno działania, podejmowane bezpośrednio na danej stronie internetowej (on-site), jak i poza nią (off-site). Celem tych prac jest doprowadzenie do tego, aby dana witryna internetowa pojawiała się jak najwyżej w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. Wówczas istnieje spora szansa na to, że szukający konkretnych rozwiązań użytkownicy będą odwiedzali stronę, a co za tym idzie – korzystali z przedstawionej na niej oferty i wystawiali marce pozytywne opinie. Pozycjonowanie obejmuje, m.in.:

  • dobór odpowiednich fraz kluczowych (zarówno bardziej i mniej doprecyzowanych),
  • analizę treści, zawartych na stronie (jeśli już istnieją),
  • poprawę i korektę treści (nagłówki, akapity, słowa kluczowe, metaopisy),
  • dostarczenie wartościowych treści, wzbogaconych wytypowanymi wcześniej słowami kluczowymi,
  • ocenę struktury i czytelności witryny,
  • optymalizację kodu strony i szybkości jej ładowania się,
  • utworzenie wizytówek firmy w katalogach branżowych,
  • pozyskanie wartościowych odnośników, prowadzących do promowanej strony WWW.

Skuteczność działań

Aby wymienione wyżej działania były owocne, powinny zostać podjęte przez osoby, mające naprawdę sporą wiedzę z zakresu marketingu internetowego oraz SEO. Nie bez znaczenia jest też praktyczne doświadczenie. Samodzielne podejmowanie takich działań wymaga sporego nakładu czasu i nie zawsze przynosi pożądanych efektów. Dlatego też decydując się na promocję w sieci, warto skorzystać z pomocy profesjonalistów – freelancera lub agencji marketingowej. Najlepiej, aby wybrać osobę lub firmę, która będzie miała indywidualne podejście do klienta, szeroką wiedzę z zakresu pozycjonowania oraz ciągłe śledziła wszelkie zmian w algorytmach wyszukiwarek. Argumentem za będą efekty osiągane dla klienta z tej samej branży lub posiadającego podobną ofertę.

Główne korzyści pozycjonowania

Przemyślane działania z zakresu pozycjonowania, ściśle dopasowane do indywidualnych potrzeb danej firmy, na dłuższą metę okazują się bardzo skuteczne. Skutecznie pozycjonowanie, realizowane przez ekspertów z branży SEO, pociąga za sobą:

  • wzrost widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania,
  • większą konwersję (więcej wejść na stronę, zwiększona liczba dokonanych transakcji),
  • wzrost świadomości marki wśród internautów,
  • zbudowanie przewagi nad konkurencyjnymi markami,
  • dotarcie do różnych grup odbiorców – w zależności od szczegółowości zapytań.

Jeśli zastanawiasz się, czy pozycjonowanie to jest coś, co sprawdzi się w Twoim przypadku – skontaktuj się z freelancerem lub agencją SEO i przedstaw swoje oczekiwania. Wspólnie ustal plan działań, dopasowany konkretnie do Twoich potrzeb i budżetu, jakim dysponujesz. Przed podjęciem współpracy możesz również przeczytać opinie klientów.

Korzyści pozycjonowania jest wiele, jednak musisz pamiętać, aby zwrócić na te, które najbardziej Ciebie interesują i dążyć do uzyskania najlepszych efektów, które pozwolą osiągnąć zamierzony cel.


Podobało Ci się? Podziel się...

1 Opinia

  1. Co do wpisu – oczywiście ze przynosi korzyści. Jednak jest to proces na który trzeba poczekać zeby zobaczyć efekty.
    Wiec cierpliwość do podstawa,a co do wyników pozycjonowania – dużymi plusami jest dotarcie w dość łatwy sposób do szerszego grona użytkowników, co za tym idzie pozyskanie nowych klientów i większy dochód. Wiec kula śnieżka rozwoju firmy jak najbardziej działa.

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

*

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>