Allegro odświeży wygląd ofert
Nowe zmiany Allegro zacznie wprowadzać w kwietniu. Obejmą one opis produktu i opcji takich jak dostawa czy płatność. Serwis usprawni narzędzia pomagające w szukaniu przedmiotów. Ostateczne prace nad ulepszeniem portalu zostaną zakończone w 2018 roku.
Portal przeprowadził badania, z których wynika, że duża część klientów ma problemy ze znalezieniem istotnych informacji na temat szczegółów dotyczących transakcji. Jak twierdzi Piotr Szybiak – członek zarządu i CTO – zmiany należy wprowadzać stopniowo, tak aby firmy działające w serwisie mogły przyzwyczaić się do nowych zmian. Klienci będą sprawniej poruszać się po serwisie bez względu na nośnik, z którego korzystają.
Pierwsza zmiana dotyczyć będzie dotychczasowych szablonów HTML, które zastąpi edytor tekstu. Opis przedmiotu znajdzie się w innej sekcji niż pozostałe informacje, takie jak sposób dostawy, jej koszt czy możliwość zwrotu produktu. Edytor zostanie dopasowany do każdego rodzaju urządzenia, co pozwoli na swobodne przeglądanie serwisu bez względu na to czy będziemy korzystać z laptopa, czy ze smartfona.
Wprowadzone zostaną nowe parametry obowiązkowe dla każdej oferty. Możliwe będzie dodanie 8 zdjęć, a w niektórych kategoriach, takich jak samochody czy nieruchomości, nawet 16. Bezpieczeństwo sprzedającym zapewni szyfrowanie zdjęć protokołem https. Nowością będzie także opcja dodawania filmików z serwisu Youtube czy certyfikatów w formacie pdf.