Monetyzujemy – czyli zarabianie na bazach mailingowych [wywiad]

wywiad z monetyzujemy.pl

Dziś porozmawiamy z twórcą serwisu monetyzujemy.pl, czyli firmy pomagającej zarabiać na bazach mailingowych. Monetyzowanie baz to często dosyć trudne zagadnienie, dlatego wsparcie specjalistów z pewnością może się przydać. Na czym to dokładnie polega? Bartłomiej Adamczyk, właściciel monetyzujemy.pl odpowie nam m.in. i na to pytanie.

1. Czym jest Wasz projekt? Jaką macie przewagę nad konkurencją?

Nasz projekt to przede wszystkim usługa. Nie jesteśmy programem partnerskim ani siecią afiliacyjną. W standardowym programie partnerskim, dostajemy dostęp do panelu z kampaniami i zastanawiamy się co mamy zrobić, próbujemy ale nie zawsze wychodzi tak, jak byśmy tego oczekiwali. Nasza usługa to krok dalej, gdy przychodzi do nas firma posiadająca bazę mailingową, to Twoją bazę zajmie się osoba, która dosłownie zjadła zęby na dobieraniu i monetyzowaniu bazy, gdzie dokładnie wie, na podstawie doświadczeń i wiedzy, które kampanie i w jakim czasie, godzinie, dniu się sprawdzą. Dla przykładu, zgłaszamy sie do mechanika samochodowego i prosimy o naprawę samochodu, mechanik nie daje Ci warsztatu i narzędzi mówiąc – masz zrób sobie sam, on wykorzystuje swoją wiedzę do tego, aby naprawić Twój samochód i my z takiego samego założenia wychodzimy w naszej firmie.

2. Jaka jest historia powstania projektu? Kto za nim stoi?

Projekt powstał z potrzeby. Mój znajomy, właściciel forum internetowego borykał się z problemem, że jego serwis nie zarabiał. Stawiał swoje pierwsze kroki w kampaniach mailingowych, jednak robił to nieefektywnie, często będąc niezadowolonym ze swoich efektów. Postanowiłem mu pomóc, wykorzystując do tego swoje kontakty w branży. Staram się na bieżąco orientować w nurtach rozwoju tego biznesu, dlatego też jestem częstym bywalcem wszelkich konferencji i warsztatów tematycznych. Udział w takich wydarzeniach pozwala mi również na nawiązanie znajomości z interesującymi i wpływowymi ludźmi. Tak też poznałem mojego mentora, który pomógł mi przetestować ten pomysł i wcielić go w życie. Wykorzystując swoje doświadczenie i dostrzegając możliwości w branży, uruchomiłem fazę beta ponad 2 lata temu. Pozwoliła ona na wypracowanie procedur w firmie i po 8 miesiącach, udało się wypuścić w pełni działającą usługę. Przed Monetyzujemy.pl pracowałem nad konferencją Mentorzy e-Biznesu gdzie spotykałem się z praktykami biznesu oraz działałem jako freelancer w branży Internetowej.

3. W jaki sposób projekt był/jest finansowany?

Dzięki unikatowemu podejściu, nie potrzebowaliśmy finansowania, od pierwszego dnia działania zarabialiśmy, a pierwszego klienta pozyskałem jeszcze przed rozpoczęciem funkcjonowania firmy. Więc po zarejestrowaniu firmy w AIP, tego samego dnia wystawiłem pierwszą fakturę.

4. Jaki problem rozwiązujecie?

Braku wiedzy i kontaktów przy generowaniu zysków z reklamy na bazach mailingowych. Wielu administratorów serwisów internetowych czy osób odpowiedzialnych za sprzedaż w danym portalu, często opiera się na tzw. „złotych strzałach”, raz udana i sprzedana kampania to sukces, ale do bramki trzeba strzelać cały sezon, tak aby przychody były comiesięczne i długofalowe.

5. Kto jest Waszym klientem?

Nasz idealny klient to właściciel serwisu internetowego, administrator forum dyskusyjnego lub twórca aplikacji mobilnej – wszystko co ich łączy to fakt, że posiadają bazę ponad 80 tys. rekordów która została pozyskana w sposób legalny.

6. Jaki jest Wasz model biznesowy?

Bardzo prosty. Gdy bierzemy bazę mailingową pod swoje skrzydła, wysyłane są na nią kampanie mailingowe i dzielimy się przychodami z reklam. 70% jest dla właściciela bazy, 30% to prowizja mojej firmy, gdzie pokrywamy wszystkie koszty zaplecza technicznego. Co więcej staramy się zachować zasadę złotego środka, pomiędzy niską eksploatacją bazy, a wysokimi zarobkami. Dodatkowo, klientów na kampanie mailingowe pozyskujemy bezpośrednio lub od dużych grup mediowych, dzięki czemu możemy osiągać ponadprzeciętne wyniki.

7. Na jakim etapie jest projekt? Jakie są jego wyniki? (Liczba klientów, obrót, przychód, zysk – jakiekolwiek liczy, jakie możecie podać)

Cały czas się rozwijamy i szukamy nowych klientów posiadających bazy do współpracy. Przez naszą firmę przewinęło się ponad 3 miliony polskich rekordów na wyłączność. A na nasze bazy zostało wysłane ponad 2,8 miliona maili reklamowych.

8. Czym możecie się pochwalić? (dotychczasowe sukcesy)

Na pewno to jest to, że nasz pierwszy klient jest z nami do dzisiaj, od ponad 2,5 roku! Jego baza cały czas zarabia i nic nie wskazuje na to, żeby miało się to zmienić.

9. Co interesującego w ostatnim czasie „spotkało” Wasz startup? (np. pozyskanie inwestora)

Rozpoczęcie współpracy międzynarodowej. Pewnego dnia usłyszałem, że mam pierwszą w Polsce firmę, która wprost zajmuje się takimi rzeczami i zaproponowano nam współpracę. Jesteśmy w stanie monetyzować bazy zagraniczne z ponad 9 krajów świata.

10. Jakie są plany dalszego rozwoju?

Poszarzanie swojego potencjału marketingowego oraz wykorzystanie Big Data w szerszym znaczeniu tego słowa. Staram się interesować tym bardzo ciekawym rynkiem, swoje pomysły konsultuje z Mateuszem Muryjasem z Analityczny.IT. Oboje zdajemy sobie sprawę w jak małym stopniu wykorzystuje się możliwości reklamy w Internecie.

11. Co jest szczytem Waszych ambicji biznesowych?

Pierwszy, to przekonanie do siebie jak największej ilości naszych rodzimych stron i serwisów internetowych, gdy wszyscy zrozumieją, że dane można wykorzystywać w długofalowy sposób, nie obniżając ich wartości. Drugi, to rozwinięcie słowa „Monetyzujemy” na inne działy reklamy, nie tylko e-mail marketing!

12. Po czym poznacie, że rozwijany przez Was projekt osiągnął sukces?

Gdy nie tylko zwiększymy nasz potencjał marketingowy do kilkunastu milionów, ale zmienimy mentalność administratorów oraz działów sprzedaży do tego, że dane osobowe można wykorzystywać w sposób długofalowy, legalny przy okazji nie obniżając ich wartości, pozbywają się uprzedzeń i wątpliwości do takiej formy współpracy.


Podobało Ci się? Podziel się...

2 komentarze

  1. Oddać jakiejś firmie kopie swojej bazy danych to spore ryzyko.
    Ja bym się chyba na taki krok nie zdecydował i wolał wysłać mailing samodzielnie.
    Nawet gdyby to oznaczało mniejszy zarobek.

  2. Igor, dzięki że poruszyłeś ten temat. Wgrywając bazę do naszego systemu, wgrywasz ją tak samo jak do platformy mailingowej (np. Freshmail). Dlatego poziom bezpieczeństwa jest identyczny, a co więcej u nas dostęp do platformy posiada wyłącznie ograniczona liczba pracowników i serwery zabezpieczone są przez specjalną firmę specjalizującą się w ochronie danych.

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*