Marketing afiliacyjny najbardziej pożądaną umiejętnością
W badaniu Smart Insights prowadzonym w Wielkiej Brytanii zapytano grupę marketerów internetowych o najbardziej porządane umiejętności, które chcieliby podszkolić w 2015 roku. Co znalazło się na pierwszym miejscu? Marketing afiliacyjny! Okazuje się, że właśnie z zakresu afiliacji specjaliści online marketingu czują się najsłabiej.
Uczestnicy badania mieli za zadanie wybrać obszary marketingu internetowego, w których czują się najmocniej. 52% z nich wybrało strategię i planowanie, 48% – obsługę klienta, support i wsparcie sprzedaży, 45% social media marketing, a tylko 13% marketing afiliacyjny. Co więcej specjaliści czują się lepiej w 20 innych kategoriach takich jak mobile marketing (21%), kodowanie (22%) czy grafika (26%).
Nie dziwi więc fakt, że 40% badanych w pierwszej kolejności chce rozwijać się w dziedzinie marketingu afiliacyjnego. Była to najczęściej wybierana odpowiedź. Na dalszych miejscach znalazły się marketing mobilny (39%), strategia i zintegrowane planowanie (37%) i SEO (36%).