5 trendów dla marketingu afiliacyjnego w 2017 roku
Ubiegłego roku w Stanach Zjednoczonych wydatki na reklamę cyfrową przewyższyły te na reklamę telewizyjną. Dla rynku marketingu internetowego otwierają się nowe możliwości. Poniżej przedstawiamy 5 trendów, które mogą poruszyć marketingiem afiliacyjnym w tym roku.
1. Influencerzy
Rola influencerów będzie cały czas rosnąć. W 2016 roku Instagram z samych działań influence marketing odnotował ponad 570 mln $ zysku. Influencerzy modowi zwiększają zamówienia na dobra luksusowe o około 35%. Reklamodawcy luksusowych marek będą zdobywać coraz więcej zleceń od sklepów chcących zwiększyć rozpoznawalność swojej marki i produktów. Kolejnym istotnym czynnikiem będzie utworzenie narzędzi, które ułatwią początkującym wydawcom tworzenie atrakcyjnych witryn. Reklamodawcy będą w stanie personalizować produkty dla odbiorców, jeśli zdołają odpowiednio kategoryzować swoje posty. Marki zbudują dobre relacje z klientami, jeśli będą mieć oni dostęp do przejrzystych recenzji produktów i treści wraz z informacjami wyświetlonymi w atrakcyjnej formie.
2. Oferty dla klientów kupujących tradycyjnie
W tym roku ważne będzie łatwiejsze docieranie do klientów z ofertami i promocjami, bez względu na to gdzie kupują. Wciąż spora grupa osób woli zakupy w tradycyjny sposób. Dotyczy to zwłaszcza produktów, które klient woli obejrzeć przed zakupem. Technologia usprawni docieranie do klientów robiących zakupy w sklepach stacjonarnych. Tak zwane CLO-sy (card-linked offers) podarują klientom płacącym w sklepach kartą atrakcyjne zniżki i dopasowane oferty. Strony takie jak Ebates czy TopCashback umożliwią aktywację ofert u wybranych sprzedawców poprzez połączenie z kartą kredytową. Marki będą współpracować z reklamodawcami, aby móc zaoferować klientom oferty swoich sklepów, niezależnie od tego czy zrobią oni zakupy w sieci czy w sklepie stacjonarnym.
3. Cross-device tracking
Reklamodawcy skierują swoją uwagę na tracking. Śledzenie użytkowników z wielu urządzeń nie będzie tylko opcjonalnym dodatkiem, ale podstawowym narzędziem do analizy danych. Rozpoznanie, które źródło sprawiło, że użytkownik w internecie dokonał zakupu będzie podstawowym wskaźnikiem oceniającym skuteczność działań marketingowych. Coraz więcej marek będzie chciała posiadać aplikację mobilną umożliwiającą zakupy. Reklamodawcy skłonią użytkowników do ich pobierania.
4. Wyciąganie wniosków z ruchu
W tym roku istotna będzie wiedza jak wykorzystywać dane z ruchu na stronie. Pozwoli to lepiej dopasować reklamy dla odbiorców korzystających z różnych kanałów odbioru. Zrozumienie czym spowodowane są różnice w aktywności użytkowników dużo mówi o klientach. Pozwoli to na trafne przewidywanie ich zachowań.
5. Oszczędzanie zawsze w modzie
Ostatni trend w marketingu afiliacyjnym potwierdza, że istnieją mechanizmy, które zawsze będą skuteczne. Są nimi kupony rabatowe, okazyjne oferty, usługa cash back czy programy lojalnościowe. Zasada ta dotyczy także marek luksusowych.
Opracowano na podstawie artykułu Marketing Land.