4 najważniejsze trendy reklamowe roku 2016

4 trendy reklamowe 2016

Rok 2016 jak żaden poprzedni stanowił nieograniczone możliwości twórcze dla osób produkujących reklamy. Nim zobaczymy zmiany, które niewątpliwie przyniesie ze sobą nadchodzący rok 2017, cofnijmy się pamięcią do najważniejszych innowacyjnych postępów medialnych roku 2016, które przesunęły znane nam do tej pory granice reklamy cyfrowej.

4 najważniejsze trendy reklamy roku 2016

1. Marketing eksperymentalny

Znane, potężne marki jak Coca-Cola czy Google prowadziły poszukiwania partnerów, którzy specjalizowaliby się w tworzeniu doświadczeń związanych z marką, które generowałyby wokół siebie szum w mediach społecznościowych.

Co jest siłą marketingu eksperymentalnego?

Conway, partner Say OK – agencji stojącej za eksperymentalną pracą dla takich marek jak Google czy Microsoft, tłumaczy to w ten sposób:

Założenie jest takie, by marka nie była po prostu samym logiem (wciągającym w doświadczenie). Tu chodzi o dostarczanie klientowi niecodziennego doświadczenia od marki.

Przykład: SXSW ‚Suicide Squad’ Tattoo Shop Pop-Up

Dobrym przykładem prezentującym wykorzystanie marketingu eksperymentalnego jest: SXSW ‚Suicide Squad’ Tattoo Shop Pop-Up. Warner Brother w unikalny sposób wypromowało swój film Suicide Squad w SXSW. W tym celu czasowo przekonwertował zakład do wykonywania tatuaży w Austin (Texas) w Harley Quinn’s Tatto Parlor, oferując zainteresowanym darmowe tymczasowe i permanentne tatuaże zainspirowane postaciami z filmu. Idea zakończyła się ogromnym sukcesem dla Warner Brother, który wygenerował 35,4 mln wejść na Twittera oraz Instagrama.

2. Wirtualna Rzeczywistość

Wirtualna rzeczywistość (VR) przybiera na sile od kilku lat z inwestycjami rozmiarów sięgających nawet ponad 1 miliarda dolarów amerykańskich w roku 2016. Reklamodawcy, pomimo opinii sceptyków, zaczęli zdawać sobie sprawę z tego, że ludzie na ogół są pozytywnie nastawieni do odkrywania nowego medium.

 

Zgodnie z wynikiem przeprowadzonych przez Nielsen’s Media badań 24% konsumentów twierdzi, że prawdopodobnie w przyszłym roku będzie korzystać z VR, z kolei kolejnych 20% zapowiedziało, że chciałoby nauczyć się podstawowych technik stojących za VR.

Adam Harter, wiceprezes marketingu i kulturalnych powiązań Pepsi w video konferencji wyraził, że

Uważamy, że tworząc emocjonalną wieź z klientem, przyciągamy go do siebie i czynimy fanem naszej marki. Nie sądzę, by jakiekolwiek inne doświadczenie poza VR mogłoby stworzyć warunki, w których ludzie chcieliby dać od siebie jeszcze więcej.

Przykład: The National Park Service’s „Through the Ages”

Chcąc uczcić swą setną rocznicę działalności National Georaphic dokonało współpracy z Facebookiem oraz Felix & Paul Studios – agencją produkującą VR w celu stworzenia krótkiego filmu podkreślającego naturalne piękno Parku Narodowego Yosemite.

W trwającym blisko 11 minut nagraniu pokazana została wyprawa Prezydenta Obamy i jego rodziny do Parku Narodowego Yosemite. Montaż stanowi dla widza unikalną okazję do przeniesienia się na łono natury PN Yosemite i obserwowania go oczami samego Baracka Obamy.

3. Live Video

Rok 2016 zdecydowanie należał do live video w mediach społecznościowych. Facebook uruchomił opcję prowadzenia transmisji na żywo w kwietniu, z kolei Twitter wprowadził mobilną opcję integracji dzięki live-streamingu aplikacji Periscope. Natomiast Instagram właśnie dał możliwość wszystkim użytkownikom IG z USA do korzystania z live-streamingu. Transmisja na żywo daje użytkownikom możliwość łączenia się ze sobą w czasie rzeczywistym.

Wg Tophera Burns, dyrektora innowacyjnych produktów w Deep Focus:

Możliwość transmisji na żywo jest wyjątkowo przekonującym narzędziem reklamy, ponieważ oferuje rzadkość.

Przykład: Taco Bell’s Friendsgiving Feast

Celebrując Święto Dziękczynienia, sieć fast foodów Taco Bell zorganizowała święto „Friendsgiving” zapraszając wpływowe osobistości social media na niecodzienne rozprzestrzenianie taco kreacji inspirowanych symboliką Świąt Dziękczynienia.Taco Bell przeprowadziła transmisję na żywo na Facebooku z całego obiadu, zbierając wokół siebie publiczność rzędu 150 tysięcy odbiorców.

4. Influencer Marketing

Influencer Marketing choć zyskało na popularności w 2016, wciąż pozostaje niepewnością inwestycyjną marketingu.

Sposobem Influencer Marketing na dotarcie do dużej liczby odbiorców w social media jest wynajmowanie „influencerów” (wpływowych osobistości – osób mających w social media największą liczbę obserwujących) do publikowania o swoich produktach. Narzędzie to jest bardzo popularną praktyką, choć wciąż brakuje wytycznych mierzących skuteczność działań napędzanych przez influencerów. Poza tym działania tego typu ocierają się czasem o granice prawa.

Przykład: Honest Tea

Honest Tea to firma gastronomiczna współpracująca regularnie z influencerami w mediach społecznościowych w celu dotarcia do docelowej grupy odbiorców czyli młodych matek. Marka ta selektywnie zrekrutowała siedem najbardziej znanych mam na Instagramie, by podzieliły się swoimi prywatnymi momentami rodzicielstwa oznaczając swoje posty hashtagiem #RefreshinglyHonest.


Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*