3 zasady email marketingu zgodnego z RODO

RODO a mailing

Prowadzisz email marketing? Zobacz co zrobić, aby dobrze przygotować się na Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych, które wejdzie w życie już 25 maja.

1.   Przestrzegaj zasady permission marketingu

Użytkownicy powinni zostawiać Ci dane osobowe w sposób jawny, świadomy i dobrowolny. W tym celu przestrzegaj zasady marketingu za przyzwoleniem (ang. permission marketing). Oznacza to, że po wpisaniu danych w formularzu i naciśnięciu przycisku “Wyślij”, na podany adres email wysyłana jest wiadomość potwierdzająca. Dopiero po potwierdzeniu przez użytkownika, dane trafiają do bazy, a Ty możesz wysyłać do nich maile. Działa to też w drugą stronę – powinieneś dać użytkownikom możliwość wypisania się z Twojej listy, umieszczając w wiadomościach link rezygnacji.

2.   Upewnij się, na co masz zgodę

Wielu marketerów oferuje prezent w postaci raportu czy zniżki w zamian za pozostawienie adresu email. Zachowaj czujność przy takim działaniu, ponieważ zgodnie z RODO musisz mieć pewność, na co zgadzają się osoby, powierzając Ci dane. Napisanie, by podali Ci adres, a Ty wyślesz im na niego prezent, nie uprawnia Cię do przesyłania im ofert handlowych czy zwykłego newslettera. Przygotuj osobne zgody dla każdej z tych czynności i pozwól internautom wybrać, w jakim celu zostawiają dane.

3.   Informuj zgodnie z obowiązkiem

RODO wprowadza szeroki obowiązek informacyjny. Zgodnie z nim, powinieneś poinformować o:

  1. swoich danych kontaktowych
  2. celu przetwarzania danych
  3. podstawie prawnej do przetwarzania
  4. zamiarze przekazania danych innemu podmiotowi – jeśli taki istnieje
  5. prawie odbiorców do wglądu do danych, ich zmiany lub usunięcia z bazy, wycofania zgody na przetwarzanie, przeniesienia danych do innego podmiotu, a także prawie do wniesienia skargi

Nie musisz podawać tych informacji w formularzu zapisu do newslettera, który wyglądałby dosyć groteskowo. Zamiast tego wyślij je w wiadomości potwierdzającej zapis. Z kolei użytkowników, których dane już znajdują się w Twojej bazie, poinformuj o tym przy okazji najbliższego newslettera.

——————–

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej na temat email marketingu oraz RODO, kliknij tutaj.


Podobało Ci się? Podziel się...

2 komentarze

  1. Dzięki, artykuł pomocny, ale… nie mogę nigdzie znaleźć innej informacji. Jak ma się mail marketing i zgoda do adresów firmowych typu „biuro@…” publikowanych na stronach firm ? Czy mogę wysłać mail na taki adres? Mam akurat dosyć specyficzną sytuację, poszukuję partnerów.. przy projekcie. Dokładnie 2 firm, ze ściśle określonych branż. I telefoniczne próby dotarcia do ludzi w środku są uciążliwe. Łatwiej nam opisać temat.
    Pozostaje pytanie, nie posiadam zgody, chcę dotrzeć do kilkunastu firm korzystając z ich publicznych adresów. Jak ma się to do rodo?
    Pozdrawiam

  2. Warto się zastanowić nad przybraną metodą mailingu. Należy również budować swoją bazę w sposób sensowny i zgodny z zasadami. Można mieć pewność, że wraz z wejściem RODO społeczeństwo będzie szybko uświadamiane o karach oraz możliwości odszkodowań za SPAM.

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*