Facebook i nowe narzędzie dla reklamodawców

Facebook w pierwszym kwartale tego roku zarobił aż 5,38 miliarda dolarów

Facebook ciągle stara się ułatwić reklamodawcom dotarcie do coraz większej liczy klientów i zwiększyć przychody z handlu. Tym razem nowe narzędzie pozwala sprawdzić, czy korzystający z serwisu kupili produkt, który był reklamowany Facebooku. Nowe API kontroluje zachowania zakupowe poprzez połączenie z systemami CRM reklamodawców.

Offline Conversions API jest nowością skierowaną dla reklamodawców z branży handlowej. Narzędzie ma na celu weryfikacje skuteczności kampanii reklamowych i informowanie o tym reklamodawców. System reklamowy Facebooka wraz z systemami zarządzania relacjami z klientami ma pomóc w tym zadaniu. Nowe API wykorzystuje w tym celu dane o lokalizacji (dostarczane dzięki GPS), beacony lub dane o logowaniu do sieci Wi-Fi.

Nowe narzędzie wykrywa, którzy użytkownicy serwisu dokonali zakupu produktów, których reklamy wyświetliły im się na Facebooku i niedawno je widzieli. Dotyczy to zarówno zakupu w fizycznych punktach sprzedaży, jak także zamówienia owych produktów przez internet. Ponadto sprawdza, którzy konsumenci odwiedzili punkt sprzedaży, ale nic nie kupili.

Podobne rozwiązanie oferuje swoim reklamodawcom Google. Firmy, wykupując reklamy AdWords są w stanie śledzić, którzy internauci odwiedzili punkty sprzedaży i czy dokonali zakupu, czy nie. Nowe narzędzie Facebooka działa na podobnej zasadzie, a co najważniejsze, Facebook anonimizuje dane odbiorców komunikatów reklamowych, tak więc reklamodawcy nie znają dokładnej tożsamości klientów, jedynie ich dane demograficzne i ilościowe.

Z Facebookiem nawiązały współpracę firmy, które dostarczają CRMy sprzedawcom – Lightspeed, LiveRamp, Marketo, Square, Invoca, IBM oraz Index.


Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

*

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>