Badanie IAB – Amerykanie rezygnują z Adblockerów
Amerykański oddział IAB przeprowadził badania, z których wynika, że liczba użytkowników, którzy korzystali z adblockerów, ale z niego zrezygnowało, rośnie. Pomimo drażniących wyświetlanych formatów reklamowych, internauci wyłączają blokowanie reklam, ponieważ wolą mieć dostęp do oferowanych przez wydawców treści.
Badanie zostało przeprowadzone przy użyciu metody internetowej na próbie 1,5 tysiąca pełnoletnich mieszkańców Stanów Zjednocznych, którzy korzystają z internetu.
Raport pokazuje, że w przypadku amerykańskich użytkowników komputerów odsetek korzystających z narzedzi służących do blokowania reklam wynosi 26%. Wśród tej grupy przeważają mężczyźni w wieku od 18 do 34 lat. Na pytanie o powody blokowania reklam większość korzystających wymieniła wolniejsze ładowanie stron internetowych, reklamy, które zasłaniają treści oraz fakt zbierania przez reklamodawców danych użytkowników.
Z kolei 37% badanych nigdy nie stosowało adblockerów w swoich przeglądarkach, a co piąty badany przyznał, że choć w przeszłości korzystał z narzędzi blokujących reklamy, to jednak z nich zrezygnował. Raport przedstawia także powody, dla których byli użytkownicy adblockerów zaniechali dalszego koszystania z tych narzędzi. Najwięcej respondentów przyznało, że byli odcinani od treści w serwisach wydawców, niewiele mniej osób za powód podała fakt denerwujących komunikatów na niektórych stronach, które wzywały do rezygnacji z adblockerów.
Co do użytkowników urządzeń mobilnych, to tylko 15% badanych korzysta z adblockerów. Aż 67% mimo, że wie o istnieniu narzędzi blokujących, to ich nie stosuje.