AdWords usprawnia dopasowanie słów kluczowych

Google zmienia zasady działania ścisłego dopasowania słów kluczowych. Poszerza listę podobnych słów i wyrażeń, które będą uwzględniane przy wyświetlaniu reklam. Dzięki temu reklamy pojawią się, nawet gdy użytkownicy wpiszą słowa w różnej kolejności.
Znalezienie właściwego słowa lub frazy, które potencjalny klient będzie chciał wpisać w wyszukiwarkę, szukając produktu lub usługi, nie jest prostym zadaniem. W celu stworzenia najtrafniejszego wyrażenia można stosować wiele odmian, zmieniać kolejność słów, stosować synonimy. Jednak decyzja o wyborze najlepszej frazy może być kłopotliwa.
W tym celu Google rozszerzyło dopasowanie słów kluczowych o wyrażenia o zbliżonym znaczeniu. Stosowanie różnej kolejności słów również pozwoli na dopasowanie odpowiedniego wyniku. Frazy o odmiennym brzmieniu, które znaczą w istocie to samo, będą równie skuteczne.
Testy wykazały, że po ulepszeniu AdWords witryny reklamodawców były odwiedzane 3% częściej.