News Lab od Google – dla dziennikarzy i content marketerów

Google odpaliło niedawno ciekawy program o nazwie News Lab. Jego głównym celem jest wsparcie dziennikarzy w tworzeniu dobrych wiadomości. Łatwo można wywnioskować, że platforma przyda się również ludziom, którzy tworzą content do nieco innych celów. W każdym razie warto przyjrzeć się platformie bliżej i sprawdzić, co oferuje.
We collaborate with journalists and entrepreneurs to help build the future of media. – cytat ze strony głownej News Lab
News Lab oferuje wsparcie w w formie trzech elementów – narzędzi, danych oraz wsparciu w rozwoju startupów i innowacyjnych przedsięwzięć.
Narzędzia
Pierwszy element, czyli narzędzia, dotyczy wszystkich obecnych narzędzi mogących wspomóc pracę dziennikarzy. Chodzi tutaj o takie narzędzia jak Google Alerts, Analytics, Maps, News, Earth, Translate czy po prostu o wyszukiwarkę. News Lab oferuje ciekawe lekcje, pokazujące jak wykorzystać te narzędzia w codziennej pracy. Z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie w udostępnionych obecnie zasobach.
Ciekawe wydają się również przykłady zastosowań tych narzędzi w takich redakcjach jak New York Times czy The Guardian.
Dane
Dane w rozumieniu News Lab to nic innego jak narzędzie Google Trends. Jednak Google Trends nowe, przeprojektowane z myślą o dziennikarzach. Najważniejsze zmiany to przede wszystkim dane w czasie rzeczywistym, również z Polski.
Wsparcie
Ostatni element, czyli wsparcie dla innowacyjnych projektów z branży mediowej/newsowej. Google zapowiada wsparcie nie tylko finansowe, ale również merytoryczne. Co więcej inżynierowie Google mają pomóc we wdrażaniu nowych technologii w mediowych startupach.
News Lab ma zamiar wspierać również inicjatywy dziennikarstwa obywatelskiego.
Jak na razie News Lab działa w takich krajach jak USA, Wielka Brytania, Francja i Niemcy. Docelowo zespoły News Lab mają działać globalnie, również w Polsce. Poniżej krótki film przybliżający ideę działania News Lab.