Pirackie serwisy VoD czerpią coraz większe zyski z reklam

Jakiś czas temu IAB uruchomiło akcję, której celem jest uświadomienie reklamodawcom popularności serwisów VOD z nielegalnymi treściami. Jak się okazuje mają one coraz więcej odwiedzin i czerpią coraz większe zyski z reklam. IAB chce ograniczyć ten proces poprzez akcję „Reklamuj świadomie”.
Przy okazji akcji, IAB podało sporo ciekawych danych na temat tego typu serwisów, które warto sobie przybliżyć.
Jak się okazuje w ubiegłym roku blisko 78% internautów oglądało wideo w sieci, a przeważająca część z nich robiła to w nielegalnych serwisach. Druga połowa ub.r. to 18 mln internautów. Rok wcześniej było to 16,9 mln internautów.
Dodatkowo coraz więcej internautów zamiast ściągać filmy na komputer, woli obejrzeć je bezpośrednio w serwisie. Stąd spadek udziału w rynku serwisów hostingowych, na rzecz portali typu VoD.
Poniżej liczba użytkowników poszczególnych typów portali.
Ciekawie również wyglądają dane na temat przychodów pirackich serwisów video. Ponad połowa z nich swoje główne przychody czerpie z reklam. Ile zarabiają? Według szacunków IAB w pierwszym kwartale 2014 roku 32 mln zł. Rok wcześniej w tym samym okresie – 24 mln zł. Daje nam to kilkudziesięcioprocentowy wzrost rok do roku.
Jak widzicie rynek nielegalnych filmów ma się dosyć dobrze i cały czas się rozwija. Ludzie coraz częściej szukają właśnie tego typu nagrań w sieci, o czym świadczą głośne zamknięcia takich serwisów jak Kinomaniak czy Seansik.
Na koniec prezentujemy film nagrany przez IAB, skierowany do wszystkich reklamodawców.