Czym jest pozycjonowanie organiczne?

seo

Wyprowadzenie strony internetowej na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google – to główny cel pozycjonowania organicznego. Jest to bardzo skomplikowany i złożony proces, który obejmuje działania nie tylko bezpośrednio na witrynie (on page), ale i poza nią (off page). Sprawdź już teraz, na czym polega i co możesz dzięki niemu zyskać.

Dlaczego warto zdecydować się na pozycjonowanie organiczne?

Ogromna konkurencja w branży e-commerce sprawia, że samo uruchomienie serwisu www to za mało, aby cieszył się dużą popularnością i pozwolił zrealizować określone cele biznesowe. Potrzebne są szeroko zakrojone działania marketingowe, w tym pozycjonowanie organiczne. Prawidłowo zrealizowane ułatwia użytkownikom „naturalne” dotarcie do promowanej strony internetowej. Jest to możliwe tylko wtedy, gdy witryna znajduje się wysoko w rankingu Google dla popularnych i związanych z nią fraz kluczowych.

Do najważniejszych korzyści wynikających z takiej promocji należy zaliczyć:
● wzrost zainteresowania stroną www (rosnąca liczba unikalnych odwiedzin),
● poprawę wskaźnika konwersji (np. w przypadku sklepów internetowych),
● lepszą rozpoznawalność marki i poprawę jej wizerunku,
● większą konkurencyjność firmy z branży e-commerce.

Pozycjonowanie organiczne stron – audyt SEO, działania on page oraz off page

Zanim podejmie się jakiekolwiek działania związane z promocją w internecie, należy dokładnie zweryfikować aktualny stan strony www. Robi się to przede wszystkim pod kątem jej dopasowania do standardów Google.

Proces pozycjonowania organicznego należy więc rozpocząć od tzw. audytu SEO, w ramach którego sprawdza się m.in.:
● poprawność kodu witryny,
● dobór słów kluczowych,
● jakość treści i ich nasycenie frazami, na które prowadzi się pozycjonowanie,
● linkowanie (zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne),
● zgodność strony z tzw. praktykami User Experience (np. pod kątem przejrzystego menu i responsywności, czyli poprawnego wyświetlania treści na urządzeniach mobilnych).

Działania on page na podstawie wykonanego audytu SEO

Raport z tak przeprowadzonej analizy pozwala na wprowadzenie koniecznych zmian w obrębie serwisu www w celu usunięcia stwierdzonych problemów. Jest to pierwszy i najważniejszy etap (określany mianem działań on page), który ma istotny wpływ na pozycjonowanie stron w internecie. Witryna staje się przyjazna wyszukiwarce internetowej Google (SEO friendly), mając większą szansę na szybkie osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Drugim etapem są tzw. działania off page, czyli realizowane poza stroną.

Działania off page – na czym polegają?

Działania prowadzone poza serwisem www to przede wszystkim linkowanie zewnętrzne (link building). Algorytmy Google chętnie promują popularne witryny, a więc takie, do których prowadzi wiele odnośników z innych stron internetowych. Bazę linków buduje się m.in. poprzez:
● aktywność w mediach społecznościowych,
● tworzenie tzw. artykułów sponsorowanych,
● publikację specjalistycznych tekstów na blogu firmy,
● obecność na forach internetowych

i wiele więcej. Z punktu widzenia SEO link building jest niezwykle istotnym procesem, bez którego trudno przeprowadzić skuteczne pozycjonowanie organiczne. Jest on szczególnie ważny w przypadku stron promowanych na trudne frazy, czyli takie, dla których jest bardzo duża konkurencja.

Jakie są wady i zalety pozycjonowania organicznego?

Nie da się ukryć, że choć proces ten jest bardzo istotny dla promocji strony, to jednak zajmuje dużo czasu. Oprócz tego jest skomplikowany, wymagający sporej wiedzy oraz doświadczenia, a więc jednocześnie kosztowny.

Niewątpliwie powyższe kwestie należy uznać za wady pozycjonowania organicznego, ale działanie te mają również wiele istotnych zalet. Taka promocja generuje na witrynie bardzo duży ruch. Użytkownicy docierają na nią w naturalny sposób, poszukując w sieci informacji o produktach lub usługach, którymi są bezpośrednio zainteresowani. Co ważne, efekt ten ma długofalowy charakter. Klasyczna reklama działa tylko w okresie, w którym jest publikowana, a do tego coraz więcej osób ją ignoruje.

Więcej informacji na temat tego, czym jest organiczne pozycjonowanie stron w internecie, znajdziesz pod adresem: https://www.grupa-tense.pl/blog/czym-jest-pozycjonowanie-organiczne-wady-i-zalety/.


Podobało Ci się? Podziel się...

1 Opinia

  1. Fajny artykuł. Sam od niedawna zajmuje się tworzeniem stron internetowych dla osób prywatnych i firm. Jednak moja działalność bez SEO i pozycjonowania jest mocno niekompletna. Dlatego szukam ciekawych materiałów na ten temat w sieci.
    DZIĘKI

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*