Listy produktów zmienią położenie w wyszukiwarce Google?

Obecnie listy produktów w wyszukiwarce Google wyświetlane są w górnej części wyników wyszukiwania. Wygląda jednak na to, że już niebawem może się to zmienić. Trwają bowiem testy nad ich nowym położeniem u dołu witryny.
Google testuje obecnie nowe położenie list produktów w swojej wyszukiwarce. Teraz znajdują się one na górze wyników wyszukiwania. Po wprowadzeniu zmian miałyby natomiast wyświetlać się na dole strony, tuż pod ostatnim wynikiem wyszukiwania organicznego oraz przed pierwszą z dolnych reklam AdWords.
Taka zmiana może mieć wpływ na współczynnik klikalności w reklamę. Jak wiadomo, CTR dla pozycji z dołu strony jest zazwyczaj niższy. W przypadku PLA może mieć to jeszcze większe znaczenie gdyż ich klikalność z reguły jest też mniejsza niż mających większe powodzenie reklam tekstowych. Należy jednak pamiętać o tym, że wysoki CTR wcale nie musi oznaczać dużej sprzedaży.
Wprowadzanie jakichkolwiek zmian w lokalizacji treści reklamowych przez Google nie powinno jednak wcale dziwić. Koncern regularnie prowadzi bowiem testy na każdym z typów reklam, uwzględniając przy tym także różne rodzaje urządzeń, na których są one wyświetlane. Po ich analizie natomiast może wdrażać ewentualne modyfikuje.