Black Friday / Cyber Monday – 4 rzeczy o których musisz pamiętać

Nieubłaganie zbliża się święto handlu jakim jest niewątpliwie czarny piątek. Jest to święto przede wszystkim dla sprzedających, gdyż właśnie wtedy, dzień po dniu dziękczynienia, ludzie wpadają w szał zakupów rozpoczynając w ten sposób sezon przedświąteczny. Jednak Black Friday został wsparty cyber poniedziałkiem (Cyber Monday), czyli świętem wymyślonym przez marketingowców, którego celem jest zachęcanie do zakupów online. Oba te „święta” generują ogromną sprzedaż, nie tylko w Stanach Zjednoczonych. Również Europa mocno zaraziła się tą tradycją.
Z powyższych powodów warto przygotować się do tych dni, szczególnie jeśli chodzi o afiliację. Reklamodawcy powinni sprawdzić, czy ich oferty dla afiliantów zostały zaktualizowane i uwzględniają promocje przewidziane właśnie na te dni. Z kolei wydawcy powinni zaktualizować kreacje na stronie i przygotować plan działań na silniejszą promocję akurat w tym okresie.
Portal PerformanceIN przygotował na podstawie raportu sieci Zanox cztery porady, o których powinien pamiętać każdy wydawca. Prezentujemy je poniżej i zachęcamy również do przeglądnięcia całego raportu, gdzie znajdziecie więcej informacji.
Cyber Monday jest większy
Oczywiście nie wszędzie, jednak w części krajów Europy cyber poniedziałek cieszy się większa popularnością. Właśnie w tym dniu sprzedaż pikuje w takich krajach jak Niemcy, Francja czy Polska.
Zwiększy się średnia wartość koszyka (AOV)
Z racji na wiele promocji w sklepach internetowych, ludzie wolą kupić więcej, po niższych cenach. Z tego powodu w te dni rośnie również średnia wartość zamówienia w sklepach internetowych. Jak policzył Zanox globalnie wartość koszyka wzrosła o 17% w 2014 roku, przekraczając wartość 100 Euro. Mimowolnie wartość prowizji dla afiliantów również wzrosła, jednak tylko o 15%. Średnio partner zarobił w 2014 roku 5,30 Euro na jednym zamówieniu.
Głównie sprzedaje desktop
Mimo bardzo silnych trendów wzrostowych dla urządzeń mobilnych, nadal królem e-commerce zostaje desktop.
W poprzednim roku za pośrednictwem komputerów dokonano 62% wszystkich transakcji, za pomocą tabletów 20%, a za pomocą komórek 18%.
Tablety konwertują lepiej od smartfonów
Pomimo, że smartfony generują dużo więcej ruchu niż tablety, to właśnie te drugie konwertują znacznie skuteczniej. Zanox zaznacza, że smartfony używane są zdecydowanie częściej we wcześniejszej fazie zakupowej. Ludzie używają ich do wstępnego przeglądania produktów, szczególnie kiedy są w ruchu. Jednak to właśnie tablety generują sprzedaż.
Więcej informacji na temat badań z 2014 roku w tym raporcie. Mimo, że do czarnego piątku pozostał już tylko jeden dzień, mamy nadzieję, że informacje z raportu zainspirują Was w jakikolwiek sposób.