Automatyczne przenoszenie do stron w AMP w mobilnych wyszukiwarkach Google

Google do końca roku planuje powszechnie wprowadzić w mobilnych wyszukiwarkach automatyczne przenoszenie do stron wykorzystujących technologię AMP.
Po kliknięciu w link w mobilnej wyszukiwarce, Google przeniesie użytkownika do stron w AMP. Oprócz tego niebieskie linki będą oznaczone symbolem podświetlonej śrubki. Aktualnie Google, by wypromować wydawców, którzy korzystają z AMP, wyróżnia ich w postaci karuzeli przy wynikach wyszukiwania.
Google obiecuje, że korzystanie z treści zbudowanych w technologii Accelerated Mobile Pages będzie bardziej naturalne. Po kliknięciu na konkretny link na urządzeniu przenośnym w wyszukiwarce, użytkownik zostanie automatycznie przekierowany do strony korzystającej z AMP, jeśli oczywiście będzie ona dostępna w takiej wersji. Jeśli nie, to wolniej załaduje się witryna z konkretną treścią nie wykorzystująca AMP. Oprócz tego wydawcy stron zbudowanych w technologii AMP mogą zadecydować, czy chcą, by przy konkretnym linku pojawił się dodatkowo symbol podświetlonej śruby, mający na celu informowanie, że strona ładuje się szybciej dzięki Accelerated Mobile Pages.
Gogle przekonuje, że nowe rozwiązanie ma przynieść korzyści wszystkim uczestnikom rynku – zarówno internautom, jak i reklamodawcom czy wydawcom. Wątpliwość w tej kwestii wyrażają niektórzy eksperci sądząc, że utożsamianie strony AMP z innymi wynikami wyszukiwania w Google przyczynia się do fragmentacji internetu, co w dalszej perspektywie może mieć znaczne negatywne konsekwencje. Jednak wiceprezes Google, Dave Besbris, który nadzoruje projekt AMP w rozmowie z serwisem The Verge rozwiał te obawy podkreślając, że budowanie stron w AMP jest wyborem wydawców, a nie ich obowiązkiem i Google powinno wspierać takich wydawców, którzy dla wygody użytkowników korzystają z technologii AMP.
Zegnajcie pop-upy i opt-iny.
Nie wiem czy to najlepsza opcja dla tworcow tresci. Tak szczerze mowiac.