3 zasady email marketingu zgodnego z RODO

Prowadzisz email marketing? Zobacz co zrobić, aby dobrze przygotować się na Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych, które wejdzie w życie już 25 maja.
1. Przestrzegaj zasady permission marketingu
Użytkownicy powinni zostawiać Ci dane osobowe w sposób jawny, świadomy i dobrowolny. W tym celu przestrzegaj zasady marketingu za przyzwoleniem (ang. permission marketing). Oznacza to, że po wpisaniu danych w formularzu i naciśnięciu przycisku “Wyślij”, na podany adres email wysyłana jest wiadomość potwierdzająca. Dopiero po potwierdzeniu przez użytkownika, dane trafiają do bazy, a Ty możesz wysyłać do nich maile. Działa to też w drugą stronę – powinieneś dać użytkownikom możliwość wypisania się z Twojej listy, umieszczając w wiadomościach link rezygnacji.
2. Upewnij się, na co masz zgodę
Wielu marketerów oferuje prezent w postaci raportu czy zniżki w zamian za pozostawienie adresu email. Zachowaj czujność przy takim działaniu, ponieważ zgodnie z RODO musisz mieć pewność, na co zgadzają się osoby, powierzając Ci dane. Napisanie, by podali Ci adres, a Ty wyślesz im na niego prezent, nie uprawnia Cię do przesyłania im ofert handlowych czy zwykłego newslettera. Przygotuj osobne zgody dla każdej z tych czynności i pozwól internautom wybrać, w jakim celu zostawiają dane.
3. Informuj zgodnie z obowiązkiem
RODO wprowadza szeroki obowiązek informacyjny. Zgodnie z nim, powinieneś poinformować o:
- swoich danych kontaktowych
- celu przetwarzania danych
- podstawie prawnej do przetwarzania
- zamiarze przekazania danych innemu podmiotowi – jeśli taki istnieje
- prawie odbiorców do wglądu do danych, ich zmiany lub usunięcia z bazy, wycofania zgody na przetwarzanie, przeniesienia danych do innego podmiotu, a także prawie do wniesienia skargi
Nie musisz podawać tych informacji w formularzu zapisu do newslettera, który wyglądałby dosyć groteskowo. Zamiast tego wyślij je w wiadomości potwierdzającej zapis. Z kolei użytkowników, których dane już znajdują się w Twojej bazie, poinformuj o tym przy okazji najbliższego newslettera.
——————–
Jeżeli chcesz wiedzieć więcej na temat email marketingu oraz RODO, kliknij tutaj.
Dzięki, artykuł pomocny, ale… nie mogę nigdzie znaleźć innej informacji. Jak ma się mail marketing i zgoda do adresów firmowych typu „biuro@…” publikowanych na stronach firm ? Czy mogę wysłać mail na taki adres? Mam akurat dosyć specyficzną sytuację, poszukuję partnerów.. przy projekcie. Dokładnie 2 firm, ze ściśle określonych branż. I telefoniczne próby dotarcia do ludzi w środku są uciążliwe. Łatwiej nam opisać temat.
Pozostaje pytanie, nie posiadam zgody, chcę dotrzeć do kilkunastu firm korzystając z ich publicznych adresów. Jak ma się to do rodo?
Pozdrawiam
Warto się zastanowić nad przybraną metodą mailingu. Należy również budować swoją bazę w sposób sensowny i zgodny z zasadami. Można mieć pewność, że wraz z wejściem RODO społeczeństwo będzie szybko uświadamiane o karach oraz możliwości odszkodowań za SPAM.