CupSell
Program partnerski CupSell.pl
CupSell.pl nie jest kolejnym typowym programem partnerskim. To program, w którym partner posiada znacznie większą kontrolę nad całym proces sprzedaży, a nawet kreacji produktu. CupSell to program, w którym tworzymy własny sklep internetowy, w którym następnie sprzedajemy koszulki, bluzy, bluzki stworzone według własnego wzoru. Na dodatek kreacja i promocja to wszystko na czym musimy się skupić, gdyż produkcję, dystrybucję oraz płatności załatwia za nas CupSell. Zdecydowanie mocna konkurencja dla dropshippingu w niszy odzieżowej. Chcecie poznać więcej szczegółów? Zaczynamy.
Produkty / Usługi
CupSell to nie tylko koszulki, we własnym sklepie możemy sprzedawać takie produkty jak:
- T-shirty
- Koszulki
- Bluzy
- Body dziecięce
- Koszulki dziecięce
- Kamizelka odblaskowa?
- Pluszaki
- Koszulki „zombie”
- Koszulki polo
- Kubki
- Plakaty
- Podkładki pod myszkę
- Poszewki na poduszkę
- Stringi damskie??
- Torby bawełniane
- Wlepki, przypinki
I pewnie coś jeszcze przeoczyłem. W każdym razie praktycznie każda koszulka dostępna jest w wersji damskiej i męskiej. Do tego oczywiście wszystkie produkty możemy oznaczyć własnym logiem, wzorem itp.
Ubrania pochodzą od takich producentów jak Fruit of the Loom, Mantisworld, Gildan, SG, B&C Collection, JHK, Keya, Bella, Gefer. Nadruki wykonywane są w technologii DTG.
Tyle o koszulkach, czas powiedzieć coś więcej o samym programie. W gruncie rzeczy jest on w dużej mierze inspirowany amerykańskimi serwisami, które działają na bardzo podobnych zasadach i swoją drogą radzą sobie bardzo dobrze, np. teespring.com. Obecnie Teespring działa również w Europie (np. Niemcy, UK, Francja, Holandia, Hiszpania).
Jednak przejdźmy do CupSell. Sama idea serwisu wydaje się doskonała i pozwala zająć się tym, co potrafimy najlepiej – promocją i sprzedażą. Fakt, że możemy projektować własne produkty sprawia, że możemy skierować naszą ofertę do bardzo wąskiej niszy, w której widzimy duży potencjał. Aby jeszcze dokładniej przedstawić zasady działania serwisu, poniżej zamieszczam filmik od CupSell, opisujący idee programu.
Prowizja
Co ciekawe prowizję od sprzedaży każdego produktu ustalamy samodzielnie. Każdy z przedmiotów w CupSell ma własną cenę wyjściową, do której doliczamy naszą marżę. Możemy ją ustalić jako stałą kwotę (np. 5 zł) lub jako kwotę procentową (np. 10% od podstawowej ceny). Musimy pamiętać, że im większą marżę narzucimy, tym teoretycznie trudniej będzie nam sprzedać koszulkę. W każdym razie forma rozliczeń jak najbardziej na plus.
Warto wspomnieć również o tym, ile wynosi podstawowa cena przedmiotów w sklepie. Dla przykładu T-shirt to koszt 34 zł, bluza bez kaptura to koszt 85 zł, a kubek to 15 zł. Do tych cen doliczamy właśnie swoją prowizję.
Warto wspomnieć jeszcze o programie partnerskim CupSell’a, czyli drugim sposobie zarabiania w tym serwisie. Otóż możemy polecać nowych sprzedawców, którzy zaczną sprzedawać swoje koszulki itp. Wówczas od każdej sprzedanej przez naszego partnera sztuki, otrzymamy 1 zł. Co więcej, jeśli partner poleci program dalej, otrzymamy dodatkowo 0,50 zł od sprzedaży wygenerowanych przez partnerów naszego partnera. Czyli nic innego jak dwupoziomowy program partnerski ze stawkami 1 zł i 0,50 zł.
Płatności / Rozliczenia
W programie udział brać mogą zarówno osoby fizyczne jak i firmy. W przypadku firm rozliczenie odbywa się na podstawie faktury VAT, którą możemy wysłać zarówno drogą elektroniczną jak i pocztą.
W przypadku osób fizycznych, przed każdą wypłatą należy podpisać umowę o dzieło. W tym celu wysyłamy do CupSell swoje dane, oni przygotowują dla nas umowę oraz rachunek na zarobioną kwotę. Po stronie partnera pozostaje podpisanie dokumentów i wysłanie ich do siedziby firmy.
W obu przypadkach wypłata dokonywana jest w ciągu 14 dni od otrzymania faktury/umowy.
Sądzę, że jest to jedna z lepszych form rozliczeń dla osób fizycznych, gdyż zrzuca z ich barków wszystkie kwestie związane z rozliczeniem podatków.
Minimalny próg wypłaty to 200 zł.
Wszystkie wypłaty wykonywane są na konto bankowe.
Strony sprzedażowe / Landing page
W tym wypadku naszą stroną sprzedażową będzie sklep internetowy, który założymy w CupSell. Dlatego opowiem co nieco o tym procesie i o samym sklepie.
Samo tworzenie sklepu jest bardzo łatwe i intuicyjne. Podajemy nazwę, wybieramy subdomenę w cupsell.pl, dodajemy opis, logo i miniaturkę. Gotowe. Na pierwszy rzut oka to trochę mało, aby sklep chociażby fajnie wypozycjonować. Jednak na szczęście po stworzeniu sklepu, mamy do dyspozycji więcej ustawień, które swoją drogą bardzo mi się spodobały.
Jakie opcje posiada nasz sklep?
Zewnętrzna domena – możemy podpiąć do sklepu własną domenę.
Google Analytics – własny system GA w sklepie.
Ustawienia wyglądu – kolor tła, liczba produktów na stronie itp.
Asortyment – czyli możliwość zarządzania własnymi produktami. Co bardzo ważne, możemy dodawać własne kategorie do sklepu oraz tworzyć unikalne opisy produktów.
Strony (zakładki) – kolejna opcja, która skradła moje serce, czyli własne podstrony, na których możemy dodawać własne treści.
Widgety – możemy również rozbudować swój sklep o widgety, takie jak facebookowy likebox, baner reklamowy, blok tekstu czy filmik z YouTube.
Jeśli jednak dla kogoś byłoby to mało, to warto zauważyć, że możemy zaimplementować sklep na własnej stronie internetowej. Wówczas mamy dużo większe możliwości dostosowania witryny pod własne widzimisię.
Jak dla mnie ustawienia sklepu prezentują się bardzo dobrze, szczególnie pod kątem możliwości rozbudowy serwisu pod SEO. Jedyne do czego mogę się przyczepić to niewielka możliwość modyfikacji wyglądu sklepu.
Poniżej jeden ze sklepów prowadzonych na CupSell.
Materiały reklamowe
Jeśli chodzi o materiały reklamowe, to nie dostajemy ich zbyt wiele, co wydaje się dosyć zrozumiałą postawą. Trudno robić materiały, które miałyby służyć promocji każdego ze sklepów na CupSell. Mimo wszystko obsłudze programu się to udało. Dostajemy do dyspozycji w sumie dwa narzędzia.
Generator banerów – pozwala na tworzenie banerów z naszymi produktami. Poniżej przykładowa strona generatora.
Newsletter – dostajemy również możliwość wysyłania newslettera do klientów, którzy zakupili coś w naszym sklepie.
Nie ma tego dużo, jednak wydaje mi się, ze i tak obsługa spisała się nieźle. Fajnie, gdyby w przyszłości udało się im wymyślić jeszcze coś innego. Jednak prawdą jest, że w wypadku własnego sklepu trzeba postawić na własne umiejętności promocyjne.
Warto zaznaczyć, że mamy pełną swobodę promocji sklepu, dlatego możemy korzystać np. z systemu AdWords lub innych systemów reklamowych, co niestety często jest zabronione w innych programach.
Support
Support programu zasługuje na duży plus. Do dyspozycji mamy konsultanta, z którym możemy porozmawiać w każdej chwili poprzez widget na stronie. Ponadto do dyspozycji mamy kontakt mailowy, kontakt telefoniczny oraz kolejny formularz na stronie. Support pracuje w godzinach od 8 do 20, od poniedziałku do piątku. Możemy liczyć na bardzo szybką odpowiedź.
Zasięg
Program jest skierowany głównie do klientów z Polski, jednak możemy bez problemu sprzedawać nasze produkty również do całej Unii Europejskiej. Towary wysyłane są za granicę Pocztą Polską, a koszt takiej przesyłki to ok. 22 zł. Dodatkowo sklep przetłumaczony jest na język Czeski oraz Angielski.
Wiarygodność / Opinie
CupSell Sp. z o.o. ma swoją siedzibę w Poznaniu i działa na rynku od kilku lat. W październiku 2014 roku spółka IAI S.A.(IAI-Shop) nabyła 35% udziałów w CupSell.pl. Jak czytamy w ich oficjalnym oświadczeniu:
CupSell sp. z o.o. działa na rynku od kilku lat i zdobyła uznanie oraz jest rozpoznawalną marką. Jej roczne przychody oscylują na poziomie kilku milionów złotych i rosną w tempie przekraczającym ponad 100% rocznie. Model biznesowy jest skalowalny i jest możliwa jego szybka internacjonalizacja. – Oświadczenie IAI S.A.
Z tego samego oświadczenia dowiadujemy się również, że CupSell zamierza wejść w przyszłości na rynki zagraniczne (już wszedł).
Co więcej o ich wiarygodności świadczy fakt, ze współpracują z nimi znane „osobistości” Internetu – Andrzej Rysuje czy Blok Ekipa.
Jeśli chodzi o opinie na temat koszulek CupSell to bywają one różne, jedni je chwalą inni wręcz przeciwnie. W każdym razie CupSell według oficjalnych informacji zamierza zwiększyć moc produkcyjną, co miejmy nadzieję przełoży się również na jakość.
Na koniec muszę wspomnieć o dosyć fajnym wizerunku, jaki tworzy firma i jej prezes. Poniżej zamieszczam filmik – ogłoszenie o pracę.
P.S.
Nie wiem czy oferta nadal akutalna 🙂
Podsumowanie
Ogólnie cały program oceniam bardzo dobrze. Możliwość ustalania prowizji „według uznania”, bardzo dobra możliwość optymalizacji własnego sklepu pod kątem SEO, nawet przyzwoite materiały reklamowe (które jednak cały czas można ulepszyć), świetny support, doskonała forma rozliczeń i wypłat, przyzwoity zasięg i duża wiarygodność. Nic dodać, nic ująć. Na minus mogę jedynie wspomnieć o dających się odrzuć narzekaniach na jakość koszulek i druku.
Mimo wszystko program świetnie nadaje się dla osób, które znają się na SEO, dla osób które mają zaufaną „widownię” i rozpoznawalną markę w sieci oraz dla osób, które potrafią znaleźć sobie ciekawą niszę.
Fajnie się zapowiada, czas przetestować ten kapsel 🙂
A ile trzeba płacić za podatek bo slyszałam że jak się zarobi ponad 200 zł. to trzeba dać podatek ile on kosztuję proszę o szybką odpowiedź.
W przypadku CupSell podpisujesz umowę o dzieło, w której podatek już jest naliczony. Czyli CupSell opłaca za Ciebie podatek. Dochód z umowy o dzieło opodatkowany jest na zasadach ogólnych, czyli 18% lub 32% po przekroczeniu kwoty ok. 85 tys. zł. Od przychodu odliczasz jeszcze 20% kosztów i dopiero od tych 80% odliczasz 18% podatku. Najłatwiej skorzystać z kalkulatora płac 🙂 Mam nadzieje, że bardziej pomogłem niż namieszałem. Dla przykładu wypłacając 250 zł zapłacisz 36 zł podatku.
Ostrzegam kupujacych przed firma CupSell https://cupsell.pl/
Firma od tygodnia ma wylaczony telefon («chwilowa awaria»), nie realizuje zamowien, nie odpowiada na maile, itd. Wysyla jedynie automatyczne maile o tresci:
„Najmocniej przepraszamy, ale mimo naszych starań nie udało się wysłać Twojego zamówienia w terminie.
Zamówienie wyślemy jak tylko będzie to możliwe.”
Firma skasowala takze ze strony caly zespol oprocz dwoch pracownikow. Wyglada to na dobrzez aplanowane oszustwo przedswiateczne, kiedy to chetnych na zakupy jest o wiele wiecej nie w innym czasie.
Z tego co widzę, na stronie jest nadal cały zespół CupSell. To, że zamówienia są opóźnione może wynikać właśnie z okresu przedświątecznego. Postaram się skontaktować z firmą, aby uzyskać więcej informacji.
Równiez nie jestem zadowolona ze świadczonych usług, zamówiłam koszulke ktora rzekomo została wysłana w sobote, mamy piatek i paczki nie ma, w srode otrzymała meila ze powinna byc juz u mnie, dzwoniłam ale albo awaria albo niekoncząca sie kolejka oczekujacych, a na koszulce zalezalo mi bardzo, no i w sumie teraz ani koszulki ani mojej kasy !!
Jesli reklamacja przejdzie pomyslnie poinformuje
Informacja odnośnie powyższych komentarzy jest taka, że CupSell dalej funkcjonuje i dobrze sobie radzi. Chwilowe opóźnienia w dostawie wynikają z sezonu świątecznego i trzeba się z tym liczyć w każdym sklepie. Z Panią Moniką skontaktował się już zespół CupSell w sprawie wyjaśnienia wszelkich wątpliwości.
Pełny zespół znajduje się w zakładce „O nas”, natomiast dwóch pracowników jest ukazanych w zakładce „Kontakt”.
Jestem bardzo zadowolony ze sklepu Cupsell. Na początku otrzymałem kubek, który posiadał niewielką wadę fabryczną. W ramach reklamacji sklep wysłał mi kolejny kubek. Tego pierwszego nie musiałem zwracać. Świetne podejście do klientów. Polecam
Niestety podejscie do klienta się zmieniło, dostałam uszkodzony kubek, sklep poinformował mnie że to gadżet więc tak być musi, mogą mi wymienić kubek, ale inne też będą uszkodzone, bo to jest gadżet(sic!) Bardzo nie polecam sklepu, kiepska jakość, wysoka cena, zła obsługa klienta 🙁
Ja również jestem bardzo zadowolony polecam..
Wysoka jakość i krótki termin realizacji a przede wszystkim sam można sobie zaprojektować polecam!!!!!!!!!
Robiłem pilne zamówienie dla firmy (>30 koszulek z własnym projektem) i udało się załatwić wykonanie i dostawę w tempie ekspresowym, koszulki świetnej jakości, nadruk 8/10. W związku z ilością koszulek doszły nawet niezłe rabaty.
Polecam! Wybrałem tą stronę ponieważ chciałem stworzyć oryginalny prezent dla dziewczyny. Przesyłka i powiadomienia w odpowiednim czasie. Produkt według mnie dobry, spodziewałem się lepszej jakości ale jestem zadowolony, zobaczymy z czasem jak będzie się sprawować 😉
Ta firma to jedna wielka pomyłka! Brak jakiejkolwiek rzetelności i fachowości w tym co robią i czym się zajmują. Starają się sprzedać coś czego nie są w stanie zrobić. Dwa tygodnie oczekiwania na zamówienie, a później informacja, że zlecili wykonanie koszulek jakiejś firmie zewnętrznej i nie są zadowoleni z efektu więc dlatego tyle to trwa! No szczyt! Późniejsza próba dodzwonienia się kończy się tak jak opisał ktoś wcześniej czyli „chwilowa awaria infolinii”. Ta firma to jedna wielka porażka niestety…
„Szybka wysyłka” ha ha ha
Tragedia, pracownicy wymyślają problemy których nie ma, nie są w stanie zrobić tego co mają na stronie.
Przesyłka dotarła w tragicznym stanie, produkty z fatalnego materiału i nie gorszej jakości
Witam, w słowach tu zawartych pragnę jedynie wyrazić swoją (obiektywną) opinie co do jakości zamówionego towaru : Zamówiłem koszulkę z własnym nadrukiem 01.06.2017 otrzymałem dziś tj. 09.06.2017 więc napis na stronie „Szybka wysyłka” jest tylko pustym sloganem. Ale to szczegół za koszulkę zapłaciłem 49zł dobrze że był dzień darmowej dostawy bo tak jeszcze więcej by kosztowała nie mówię że to dużo bo za dobry jakościowo towar trzeba zapłacić” No właśnie dobry…” ale tutaj stosunek Ceny do / Jakości nie jest odpowiedni podobno technologia nadruku DTG jest na prawdę dobra jednak efekt finalny rozczarował mnie 🙁 spodziewałem się lepszej jakości nadruku i odzwierciedlenia kolorów jak i materiału z którego jest wykonana koszulka. Ładnie się tylko prezentuje w Generatorze na stronie jakość nadruku wygląda tak jak by koszulka miała co najmniej ileś lat użytkowania i prania za sobą. Najchętniej zwrócił bym koszulkę do sprzedawcy ale to naciągnie mnie na dodatkowe koszta. Moja porada zanim zamówicie cokolwiek proście o realne zdjęcia przykładowych Koszulek wykonanych Ja kierowałem się dobrymi opiniami w necie jak widać nawet im nie można ufać na 100% Grafika org —> http://fotowrzut.pl/tmp/upload/U87PRACQE7/1.jpg Na koszulce —-> http://fotowrzut.pl/tmp/upload/GORGM73SK2/1.jpg
Bardzo dobry druk, przecież druki nie mogą absolutnie być w kolorze takim jak na ekranie. Druki są CMYK a na ekranie są RGB i nie ma możliwości żeby wyglądało tak jak na ekranie bo po prostu nie da się wydrukować takich kolorów na odzieży chyba że używane są neonowe farby. Wiem bo pracuje w takiej firmie. Także proszę nie cudować.
Szacunek do klienta prawie żaden. Musiałam się co rusz upominać, żeby skompletowano moje zamówienie, a potem je wysłano… Przelew sklep otrzymał błyskawicznie, ale w stronę klienta nie raczą zrobić ukłonu. Pierwszy i ostatni raz robię w tym sklepie zakupy. Zacznę teraz doceniać kompetentnych sprzedawców na Allegro, z którego chciałam zrezygnować.
Totalne dno,absolutnie unikajcie tego sklepu!!!14 dni czekam na przesyłkę i nic.Zbywają że to nie ich wina tylko kuriera.Omijać szerokim łukiem.
Znalazłam dziewczynę, która robi świetne nadruki. Okazało się, że można z nimi zamówić koszulki.
Super, zamówiłam 7 lipca 2017. Kurier nagle nie mógł znaleźć adresu. Ok, wina kuriera – inna firma. Koszulka odesłana do firmy. 2 sierpnia napisałam do nich maila, że kurier odesłał koszulki do nich. Dostałam informację, ze zostaną odesłane, ale może to chwilę potrwać. Minął miesiąc. Zero informacji, zero pieniędzy, zero koszulek. Jedyna osoba, która się tym przejęła to dziewczyna, która projektowała wzór, ale co ona może?
Dostałam automatyczną odpowiedź na miala, ze moje zamówienie jest rozpatrywane jako reklamacja. Przez miesiąc nie dostałam żadnej informacji na ten temat, powiedziano mi, że po prostu odeślą zamówienie.
Jestem bardzo cierpliwa. Ale to jest kpina, żeby czekać miesiąc na jakąkolwiek informację od nich. Podejrzewam, że gdybym sama się nie upominała nie raczyliby w ogóle mi odpowiedzieć.
NIE POLECAM, nie pozdrawiam.
Aaaaa. Teraz akurat nie mamy okresu przedświątecznego. Widocznie wakacje też są dla nich problemem.
MASAKRA!!!! Nic nie kupujcie z cupsell.pl, najgorsze podejście do klienta z jakim się spotkałem, wręcz opieszałość i robienie z klienta debila, migają się od odpowiedzialności zwalając winę na to, że oni nie są odpowiedzialni za to co jest zamieszczane na ich stronie, tylko prywatni sprzedawcy…czyli co ZERO kontroli?? Produkty drogie, niezgodne z opisem, dostawa opóźniona, druk kiepski….KICHA! i nic dodać nic ująć
Porażka totalna! Nie dość że czekam 16 dzien roboczya bluza jeszcze nawet nie została wysłana to jeszcze nawet nie łaska odpisać na maile które wysyłam! Na messenger odpowiedzieli mi ze będzie wysłana tydzień temu u kontakt się urwał. Nawet nie mam pojęcia jak mogę odzyskać pieniądze które zaplacilem
Jedna wielka masakra, uważajcie na tych oszustów , kontakt zerowy nikt nie odpowiada na maile , piszą że wysłali a towaru brak , wysyłają jakiś bzdurny numer DHL na odwal się i kontakt się urywa .Nie zamawiajcie niczego o tych ludzi !!!!!
Serdecznie nie polecam. Zamówienie zostało złożone jeszcze przed nowym rokiem, po połowie miesiąca został wysłany mail kiedy można oczekiwać przesyłki. W odpowiedzi dostałam informację, że czas oczekiwania to dodatkowe 7dni. Do tej pory przesyłka nie dotarła. Słaby kontakt. Na kolejne maile brak odpowiedzi. Totalna porażka!!!
Odradzam ta firmę złodziei ,nawet niektóre moje wpisy usuwają przed wysłaniem. Ostrzegajcie wszystkich swoich znajomych przed tą firmą.
Nie polecam kupiłam bluzę wysłałam z powrotem prosząc o wymianę na większą. Pisałam już kilka maili prosząc o jakąś odpowiedź. Czekam dwa miesiące i zero odzewu ani wymiany ani zwrotu gotówki.Syn chciał zamówić jeszcze kilka rzeczy ale zrozumiał że nie warto.
Moim zdaniem firma z brakiem płynności finansowej. Wypłaca prowizje po terminie. Do tego każdy pracownik (o ile raczy odpowiedzieć na maile) odpisuje co innego. Jeden, że na wypłatę jest 30 dni, ale przelew powinien być już na koncie za 10 dni. Kolejny, że 30 dni i aby uzbroić się w cierpliwość (regulamin 30 dni), a gdy są już dwa dni po terminie po terminie dowiadujesz się, że musisz czekać, ale 30 dni roboczych. Po mojej interwencji dot. braku wpłaty na konto otrzymałem 2 dni później suchą odpowiedź ” Przelew wykonany, potwierdzenie w załączeniu”. Bez przepraszam i jakiegokolwiek wytłumacznia. Na koniec dodam, że firma potrąca sprzedawcą prowizje za zwroty. Mając kontakt z moimi klientami, którzy tam kupowali i do których napisałem wiadomość z pytaniem, czy nastąpił zwrot nikt nic nie wiedział. Napisałem do firmy o zaistniałej sytuacji
i nie odpisali mi nic prócz tego, że zwrot nastąpił bez podania przyczyny. Nie dowiedziałem się kompletnie nic… ale nagle z niewiadomej przyczyny moja potrącona prowizja wróciła. Reasumując „jedna wielka niewiadoma”, a pracownicy uaktywniają się z odpowiedziami dopiero w sytuacji, gdy robi się gorąco. Z góry przepraszam za literówkę „sprzedawcom” nie sprzedawcą. 🙂