Polityka cenowa w e-commerce – kiedy obniżać, a kiedy podnosić cenę?

polityka cenowa w ecommerce

Cena produktów odgrywa w e-commerce bardzo istotną rolę, znacznie większą niż w sprzedaży stacjonarnej. Dlatego właściciele i menedżerowie sklepów internetowych na co dzień stają przed wyzwaniem optymalizowania polityki cenowej w taki sposób, aby w oczach potencjalnych klientów zyskiwać przewagę nad konkurencję. Podpowiadamy, w jakich sytuacjach odpowiednim rozwiązaniem będzie obniżka cen, a kiedy można pozwolić sobie na ich podniesienie bez ryzyka utraty klientów i spadku zysków. Z artykułu dowiesz się też, jakie narzędzia pozwolą Ci skutecznie monitorować ceny i zbierać dane na temat cenowych działań konkurencji.

Jak ważna jest cena w e-commerce?

Klienci sklepów internetowych mogą z łatwością przebierać w ofertach, odwiedzając różne e-commerce’y lub korzystając z porównywarek cenowych. W ten sposób bez problemu mogą znaleźć najtańszą ofertę. Ponadto porównywarki cenowe wyświetlają rankingi ofert, sortując je od najtańszej. W ten sposób oferty, które znajdą się wyżej w rankingu, naturalną koleją rzeczy będą miały więcej odwiedzin, a tym samym mogą cieszyć się wyższymi wskaźnikami sprzedaży.

Obniżka ceny – kiedy warto się na nią zdecydować?

Obniżki cen mają na celu przyciągnięcie lub zatrzymanie klientów, którym zależy na tym, aby skorzystać z jak najtańszej oferty. Oprócz tego niższa cena jest też sposobem na osiąganie wysokich pozycji w rankingach porównywarek cenowych. Czasami wystarczy obniżyć ją o kilka złotych lub nawet o kwoty groszowe, aby w rankingu osiągnąć wyższą pozycję niż bezpośredni konkurent. Obniżając ceny, możesz liczyć na większe zyski ze sprzedaży poprzez podniesienie jej wolumenu.

Podnoś ceny bez utraty klientów – to możliwe

Optymalizacja polityki cenowej nie musi oznaczać obniżek cen. W pewnych sytuacjach, możesz pozwolić sobie na podwyżkę i to bez utraty klientów, którzy są najbardziej wrażliwi na cenę. O jakich sytuacjach mówimy?

  • Chwilowy brak towaru w konkurencyjnych sklepach.
  • Brak konkurencji – jesteś jedynym sklepem oferującym dany produkt lub usługę.
  • Wyraźna różnica pomiędzy Twoją ofertą a kolejną najniższą ceną w rankingu porównywarek. Możesz wtedy ponieść cenę niemal do poziomu konkurenta za twoimi plecami, nie tracąc pozycji.

Monitoring cen w e-commerce – zbieraj dane na temat cen konkurencji

Aby móc reagować na cenowe działania konkurencji, musisz zebrać dane na temat ich ofert. Umożliwia to automatyczny monitoring cen. Dzięki tego typu narzędziom w krótkim czasie zbierz aktualne informacje na temat:

  • najniższej oferty na rynku;
  • liczbie konkurencyjnych e-sklepów;
  • swoich pozycji w rankingach porównywarek;
  • działań cenowych konkurencji, np. obniżkach czy akcjach promocyjnych.

Dzięki tej wiedzy możesz świadomie prowadzić politykę cenową, podejmując decyzje nie w ciemno, ale na bazie realnych danych. Ze względu na ich dużą ilość ręczne śledzenie cen niestety nie zagwarantuje Ci takich efektów – dane mogą się szybko dezaktualizować, a długi czas ich zbierania nie pozwoli być na bieżąco.

Jak monitoring cen pomoże Ci zwiększać zyski ze sprzedaży? Przekonaj się za darmo!

Darmowa analiza sklepu to raport, który możesz pobrać ze strony firmy Dealavo. Dostarczy Ci on informacje na temat konkurencyjności cenowej Twojego e-commerce’u, cen konkurencji oraz obszarów, które możesz poprawić w celu zwiększenia zysków ze sprzedaży. Nie czekaj i przekonaj się, jak dużo możesz zmienić w swoim e-sklepie, by zarabiać więcej. Konkurencja nie śpi!


Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*