Zmiana stawek w programie partnerskim Amazon Associates

Amazon zmienia stawki

Od dziś Amazon zmienia stawki dla amerykańskich partnerów działających w programie partnerskim Amazon Associates. Zarabianie w programach nie będzie już zależne od ilości sprzedanych produktów. Aktualizacja zwiastuje koniec zmiennych prowizji od sprzedaży, zastępując je stałą prowizją.

Po wprowadzeniu zmian niektóre kategorie będą bardziej uprzywilejowane niż inne. Dla kategorii „cyfrowe gry wideo” i „kosmetyki ekskluzywne” przewiduje się najwyższe stawki prowizyjne (10%). Taki system został już wdrożony w Europie.
Aktualizacja uderzy przede wszystkim w mniejszych partnerów niemających indywidualnych umów z Amazonem.

Chociaż więksi partnerzy mają zwykle indywidualne umowy partnerskie, zatem zmiana nie będzie dla nich dotkliwa, to jednak jest to sygnał ostrzegawczy dla każdego wydawcy, którego działalność opiera się o program partnerski Amazona.
Istnieje obawa, że Amazon może wykorzystać podwyżkę prowizji w celu zwiększenia sprzedaży własnych produktów. Już teraz giganta krytykuje się za faworyzowanie swoich produktów we własnym narzędziu do rekomendacji produktów.


Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*