Zakupy coraz częściej przy pomocy mobile

Zakupy coraz częściej przy pomocy mobile

Ostatnio Google poinformował o wzroście liczby wyszukiwań związanych z zakupami na kanale mobile. Z najnowszych danych firmy wynika, że ilość ich wzrosła w ubiegłym roku aż o 120%. Świadczy to zatem o tym, że coraz częściej do robienia zakupów przez Internet wykorzystujemy swoje smartfony.

Firma Google podaje, że coraz większy wpływ na sprzedaż internetową mają urządzenia mobilne. Według tych doniesień kanał mobile obecnie jest bardzo często wykorzystywany na pierwszym etapie robienia zakupów w Sieci. Okazuje się bowiem, że Klienci coraz chętniej sięgają po swoje smartfony w chwili gdy chcą dowiedzieć się czegoś o danym produkcie lub gdy po prostu planują go kupić.

Wyraźnie widać, że obecnie coraz więcej kupujących rozpoczyna swoje zakupy za pomocą smartfonów. Ponadto okazuje się, że urządzenia mobilne często pomocne są również przy podejmowaniu decyzji o kupnie w sklepach. Użytkownicy smartfonów chętnie korzystają bowiem z nich w sklepie. Co ciekawe, coraz częściej też i same firmy tworzą specjalne aplikacje do skanowania posiadanego asortymentu. Zachęcają tym samym Klientów do tego, aby przy pomocy smartfonów zapoznali się z dodatkowymi informacjami o danym produkcie jak również z jego recenzjami.

Z danych dotyczących wyszukiwania w Sieci przy pomocy urządzeń mobilnych wynika, że konsumenci częściej szukają informacji lokalnych. Badania Google na ten temat pokazują tendencję wzrostową – liczba wyszukiwań dotyczących usług rynku lokalnego wzrosła w ubiegłym roku o 2,4 raza przy czym 18% z nich zostało zakończonych zakupem w sklepie. Trend ten dodatkowo wzmacnia dołączona do reklamy informacja o dostępności danego produktu w lokalnym punkcie.

Kanał mobile staje się więc obecnie jednym z ważniejszych w nowoczesnym handlu. Google szacuje, że każdy dolar zainwestowany w reklamę na urządzeniach mobilnych przyniósł aż ośmiokrotny zysk. Wszytko wskazuje zatem na to, że w najbliższym czasie mobile marketing będzie rósł w siłę.


Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

*

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>