Twitter nie jest znaczącym generatorem ruchu na stronach

Twitter nie jest znaczącym generatorem ruchu na stronach

Najnowsze badania nad serwisem Twitter potwierdzają, że nie jest on znaczącym generatorem ruchu na stronach internetowych wydawców. W tej kwestii zdecydowanie lepiej sprawdza się bowiem Facebook, który jest niezaprzeczalnym liderem. Twitter natomiast służy przede wszystkim jako źródło informacji. Jest również ważny w kontaktach z czytelnikami.

Badania przeprowadzone przez firmę analityczną Parse.ly jednoznacznie pokazują, że Twitter nie odgrywa znaczącej roli w generowaniu ruchu na stronach internetowych wydawców. W większości przypadków ma on bowiem wytwarzany być na niskim, bo zaledwie 1,5% poziomie. Również publikowane posty najczęściej nie wywołują dużej reakcji wśród użytkowników. Z raportu wynika, iż jest to średnio 8 tweetów pod każdym zamieszczonym postem. Na jeden tweet w kolei przypadają trzy kliknięcia, na pojedynczy post natomiast 0,7 retweeta.

W przypadku ok. 5% badanych wydawców ruch generowany przy pomocy Twittera jest lepszy i wynosi średnio 11%. Wtedy też jeden publikowany post wywołuje aż 180 tweetów, a każdy z nich jest klikany średnio 18 razy. Każdy post z kolei ma 4 retweety. W dalszym ciągu jest to jednak dużo słabszy wynik w porównaniu z Facebookiem, który generuje znacznie lepszy ruch. Jak podkreślają jednak wydawcy, obecność na Twitterze jest ważna przede wszystkim ze względu na kwestie wizerunkowe. Ponadto serwis ten przydatny jest również jako źródło informacji dla czytelników oraz miejsce interakcji z nimi.

Badania firmy Parse.ly zostały przeprowadzone w styczniu bieżącego roku na grupie ponad 200 różnego rodzaju witryn. Trwały dwa tygodnie. Obrazowe wyniki z raportu znajdują się poniżej.

Twitter raport

źródło: http://www.parsely.com/resources/authority-report-10/

 

TOP TRAFFIC REFERRAL SOURCES


źródło: http://www.parsely.com/resources/authority-report-10/


Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

*

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>