TVN Ventures – Grupa TVN uruchamia fundusz inwestycyjny
TVN wchodzi na rynek Venture Capital i chce inwestować w obiecujące startupy. To co z pewnością będzie wyróżniać ten fundusz to nietypowe modele współpracy, jakie oferuje on startupom. Chodzi tu o modele: media for equity – zasoby mediowe w zamian za udziały w firmie oraz media for revenue – zasoby mediowe w zamian za udział w zyskach. Jest to szczególnie obiecujący model współpracy dla biznesów działających w branży B2C.
Fundusz ma skupiać się głównie na rynku internetowym oraz takich branżach jak gry, aplikacje, motoryzacja, turystyka, wideo czy muzyka.
Przy doborze startupów, główną uwagę fundusz ma zwracać na takie aspekty jak innowacyjność i zrównoważony model biznesowy, w którym marketing i branding odgrywają kluczową rolę w osiągnięciu sukcesu. Ważna jest również polityka marketingowa, dopasowana do kanałów grupy TVN. Widać, że kluczowym elementem tego funduszu będzie wykorzystanie potencjału grupy TVN.
Dodatkowo, dzięki porozumieniu Grupy TVN z zagranicznymi podmiotami z branży reklamowej, TVN Ventures może zaproponować swoim partnerom atrakcyjną powierzchnię reklamową poza granicami Polski.
Firmy uzyskują unikalny dostęp do ponadnarodowego porozumienia „European Media Alliance”, umożliwiającego dotarcie na wiele europejskich rynków we współpracy z największymi koncernami medialnymi na kontynencie: Modern Times Group, ProSiebenSat1, Grupa Antena, Channel 4, TF1 , Antena, Mediaset, Telecinco – mówi Christian Anting, dyrektor ds. strategii TVN.