Sześcioro marketerów dzieli się trendami z Mobile World Congress 2017

Marketerzy dziela się trendami z Mobile World Congress 2017

Pojawienie się technologii 5G, dalszy rozwoju wirtualnej rzeczywistości, pożądana nową Nokia 3310 – tegoroczny Mobile World Congress z pewnością cieszył się wielkim zainteresowaniem i był niesłychanie ważną datą w kalendarzu każdego marketera mobilnego. Mając to na uwadze, prezentujemy wypowiedzi sześciu osób zajmujących się  marketingiem na mniejszym ekranie, aby dowiedzieć się, co przykuło ich uwagę tego roku w Barcelonie.

Charlie Johnson, vice president, UK & Ireland, Digital Element:

Zauważyliśmy, że większość rozmów na naszym stanowisku dotyczyła jakości danych kierowanych na komórki, a także wykrywania oszustw i nadużyć. Bardzo się cieszymy, że coraz większą popularnością cieszy się także geolokalizacja, ponieważ narzędzia lokalizacyjne są dowodem kluczowego czynnika powodującego tworzenie bardzo cennego i trwałego połączenia z użytkownikami mobilnymi, a także pomagają w walce z oszustwami internetowymi. Ciekawe, czy branża finansów i marketingu znajdą nowe sposoby wykorzystania danych mobilnych, aby móc lepiej oddziaływać na konsumentów w 2017 roku.

Javier Lopez, business development manager, Tealium:

Jednym z gorących tematów na tegorocznym Mobile World Congress była porywająca perspektywa 5G. Ponieważ rola, jaką odgrywa ruch mobilny dla klienta nadal wzrasta, a marketing staje się kluczową kwestią, ważne jest, aby marketingowiec zrozumiał, jak mobilność może być wykorzystana jako część strategii marketingowej – olbrzymie oczekiwania sprawią że 5G będzie na ustach wszystkich. Pojawienie się 5G stanie się ważnym filarem udanej i zaangażowanej komunikacji mobilnej, zapewniając szybką łączność z smartfonami, tworzenie szybkich sieci o małym opóźnieniu i wysokim poziomie bezpieczeństwa.

Maggie Mesa, VP, business development – Mobile at OpenX:

Marketingowcy szukali odpowiedzi na pytanie jaka jest najskuteczniejsza reklama mobilna. Ponadto często dyskutowano o jakości reklamy mobilnej oraz o zapobieganiu oszustwom. Nie zaskakuje fakt, że największą gwiazdą była wirtualna rzeczywistość. Rozmowy dotyczyły praktycznych zastosować tego narzędzia, a także wpływu 5G na wykorzystanie urządzeń takich jak Smart TV. Szybszy przesył danych mobilnych otworzy nowe możliwości w branży reklam mobilnych.

Estelle Reale, marketing director EMEA, Sublime Skinz:

Marketerzy byli chętni do dowiedzenia się jak wirtualna rzeczywistość wpływa na poprawę istniejących reklam mobilnych. Upewniali się, że te nowe technologie poprawią wrażenia użytkowników, a nie staną się niepożądaną rozrywką. Autonomiczne pojazdy stanowiły kolejny temat do rozważań. Peugeot zaprezentował najnowszą wersję samochodu samobieżnego, który wykorzystuje dane gromadzone z podłączonych urządzeń, aby dostosować swój styl jazdy do nastroju kierowcy.

Tobin Ireland, CEO and co-founder of Smartpipe:

Rozmowy z wiodącymi operatorami sieci komórkowych pokazały coraz większe zrozumienie, że integracja ze społecznością pozwala im zarabiać i wykorzystywać na pełną skalę potencjał a także inwestować w reklamę. Ponadto potwierdzenie w branży znajduje fakt, że ochrona danych konsumenckich nie musi być problemem – jeśli zostanie wybrany odpowiedni dostawca technologii. To świetna wiadomość dla reklamodawców, którzy mogą uzyskać dostęp do wysokiej jakości danych w czasie rzeczywistym w całym otwartym ekosystemie w skali globalnej.

Andrew Bloom, SVP international sales and business development at Sizmek:

Sale były wypełniona wieloma nowymi firmami, z których wiele zatarło linie pomiędzy SSP, DSP i siecią reklamową, co mówi o braku dojrzałości w branży. Byliśmy zdumieni liczbą SSP i sieci reklamowych szukających popytu, co najprawdopodobniej doprowadzi do nadmiaru zasobów o słabej jakości. Do tego czasu w przyszłym roku spodziewałbym się, że wiele z tych firm zniknie lub zmieni swój model biznesowy.

Jak można łatwo zauważyć na podstawie powyższych wypowiedzi, głównymi tematami rozmów na Mobile World Congress w Barcelonie była technologia 5G, wirtualna rzeczywistość oraz bezpieczeństwo danych. Zwłaszcza te dwa pierwsze tematy budziły duże emocje, jako że ludzie pragnęli jak największej ilości informacji o nowych technologiach. Bezpieczeństwo zawsze jest popularnym tematem, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, gdzie rozwój i postęp technologiczny podążają naprzód w zastraszającym tempie, co sprawia, że ludzie coraz bardziej boją się oszustw czy wyłudzeń danych. Na całe szczęście rośnie też świadomość społeczeństwa na ten temat, co udowadnia jak wiele osób chciało się dowiedzieć czegoś nowego w kwestii bezpieczeństwa podczas kongresu.

 


Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

*

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>