Social media ninja – jak nim zostać?

social media

Marketing internetowy to jedna z najszybciej rozwijających się branży w ostatnim czasie. Postęp technologiczny sprawił, że klienci przenieśli się do internetu, który otworzył szerokie pole do działania dla marketingowców. Jednak bycie social media ninja to nie tylko siedzenie godzinami na Facebooku czy Instagramie i komentowanie, ale bardzo złożona i skomplikowana praca wymagająca zarówno wiedzy, jak i doświadczenia.

Jak zostać social media ninja?

Pomoc w zrozumieniu złożoności mediów społecznościowych i ich mechanizmów oferują m.in. studia podyplomowe na https://www.zpsb.pl/studia-podyplomowe na kierunku „Social media i e-marketing”. Pozwolą one uzyskać wiedzę na temat narzędzi komunikacyjnych, nauczą jak planować i przygotowywać strategie zmierzające do budowania świadomości marki oraz wprowadzą do tajników SEO – ta specjalistyczna wiedza z pewnością przyda się każdemu social media ninja. Co dokładnie powinien on wiedzieć? Specjalista od mediów społecznościowych z pewnością musi znać portale społecznościowe takie jak Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter, LinkedIn czy GoldenLine. Co więcej, wskazane jest także, aby na bieżąco był z aktualizowanymi regulaminami oraz ustawami, gdyż ich nieznajomość może wiązać się z umieszczeniem na fanpage’u nieodpowiednich treści i co za tym idzie – blokadą konta.

Planowanie, monitoring i analizowanie

Każdy specjalista od mediów społecznościowych musi umieć planować – trzeba z wyprzedzeniem wymyślać tematy postów i rozpisać kalendarz ich publikacji. Choć może wydawać się to całkiem proste, to w praktyce wcale tak nie jest. Wymaga dobrej znajomości odbiorców, ale też dokładniej analizy. Dlatego social media ninja obsługę wszystkich programów i narzędzi analitycznych (Sotrander, Brand24) powinien mieć w małym palcu. Trzeba wiedzieć, która godzina jest najlepsza na publikację, jak działa konkurencja, które tematy są najciekawsze dla fanów itd. Tylko takie przemyślane i zaplanowane działania dadzą odpowiednie efekty. Nie jest również tajemnicą to, że specjalista od social mediów musi umieć przeprowadzić dokładny monitoring mediów – najczęściej wiąże się to ze znajomością różnych narzędzi online, które ułatwiają cały proces.

Bycie na bieżąco

Do pracy social media ninja doliczyć trzeba także szereg innych działań – na bieżąco trzeba odpowiadać na prywatne wiadomości, jakie użytkownicy wysyłają na skrzynkę fanpage’a oraz – co często jest najtrudniejsze – odpowiadać na komentarze (tzw. moderowanie). Jest to praca, która wymaga wiele czasu, ale także pewnej kreatywności i lekkiego pióra, gdyż kopiowanie na pewno się tutaj nie sprawdzi. Co więcej, specjalista ds. social mediów powinien wiedzieć, jak rozporządzać budżetem na reklamy i jak je tworzyć. Ponadto, trzeba również liczyć się z faktem, że najczęściej eksperci muszą zarządzać nie jednym, a nawet kilkoma kontami naraz, dlatego wskazane są różnego rodzaju umiejętności organizacji i planowania własnego czasu.

Wpis sponsorowany


Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*