Skuteczność e-mail marketingu w e-commerce

Skuteczność e-mail marketingu w e-commerce

Najnowsze dane potwierdzają, że e-mail marketing wciąż pozostaje skutecznym narzędziem wykorzystywanym w e-commerce. Jak wynika z przeprowadzonych badań aż 90% firm z niego korzystających dostrzega jego pozytywną rolę w kontaktach z klientami.

Z danych przedstawionych przez specjalistów z Optivo wynika, że e-mail marketing nadal utrzymuje się ścisłej czołówce najbardziej efektywnych narzędzi wspierających handel elektroniczny. Opinie sektora B2B oraz B2C z całego świata wyraźnie to potwierdzają. Aż 90% z nich uważa bowiem, że odgrywa on znaczącą rolę w komunikacji z klientami.

Właściwie wykorzystany e-mail marketing z pewnością może przyczynić się zarówno do zwiększenia konwersji jak i zwrotu kosztów inwestycji. Pokazują to najnowsze dane. Wynika z nich bowiem, że za sprawą działań e-mail marketingu wskaźnik ROI może zwiększyć się nawet o 3800%. Jeżeli chodzi natomiast o współczynnik konwersji to może on wynieść aż 66%. W tym przypadku zatem również widać wyraźnie, że wpływa on pozytywnie na decyzje zakupowe klientów.

Przedstawione przez Optivo dane potwierdzają ponadto skuteczność newsletterów, które zawierają rekomendacje produktów. Co więcej, aż 69% badanych osób zdeklarowało, że udostępniłoby danej firmie informacje na temat swoich preferencji, gdyby zostały one uwzględnione w następnych e-mailach. Ponadto 84% z nich stwierdziło również, że newslettery z polecanymi produktami są pomocne, o ile tylko biorą pod uwagę ich indywidualne upodobania. Co także istotne, 72% internautów jest chętnych otrzymywać więcej e-maili z treściami, które ułatwiłyby im zakupy.

 

Szczegółowe dane dotyczące skuteczności e-mail marketingu w e-commerce przedstawiają poniższe infografiki.

skuteczność e-mail marketingu w e-commerce - infografika 1

skuteczność e-mail marketingu w e-commerce - infografika 2


Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*