Sieć reklamowa Google (GDN) będzie obciążać tylko za widoczne reklamy
Google ogłosiło wczoraj oficjalnie, że będzie obciążać tylko za reklamy, które rzeczywiście będą widoczne na ekranie.
Przemawiając podczas SMX East w Nowym Jorku, Brad Bender, wiceprezes zarządzania produktem Google Display Network powiedział: „Mam przyjemność ogłosić, że GDN zmierza do 100% widoczności. Zamierzamy przenieść wszystkie kampanie CPM w system CPM widocznych reklam. Wszyscy reklamodawcy będą mogli zobaczyć statystyki widoczności, by podejmować lepsze decyzje.”
Decyzja, która jak powiedział Bender zostanie wdrożona dla użytkowników GDN w ciągu kilku kolejnych tygodni, powinna zostać dobrze przyjęty przez reklamodawców, martwiących się, statystykami, według których 56% reklam display nie ma szansy zostać zauważonymi. Wśród przyczyn braku widoczności znajdują się: niska pozycja na stronie, przewinięcie poza widok i wyświetlanie w nieaktywnej karcie.
Bender powiedział, że Google pracuje już jakiś czas nad widocznością reklam i w zeszłym roku nie obciążyło reklamodawców za 70 miliardów wyświetleń, które nie były widoczne.
Więcej informacji można znaleźć na: http://adwords.blogspot.com/2015/09/Enhancing-the-google-display-network.html