Reklama natywna w przewadze na urządzeniach mobilnych

Reklama natywna w przewadze na urządzeniach mobilnych

Wyniki ostatnich badań przeprowadzonych przez IHS Technology pokazują, że udział reklamy natywnej znacznie wzrasta. Szczególnie wyraźnie widać to na płaszczyźnie urządzeń mobilnych.

Do 2020 r. znaczna cześć bo aż 63,2% wszystkich reklam wyświetlanych na urządzeniach mobilnych, będą to właśnie reklamy natywne. Ma to bezpośrednie przełożenie na aż 53 mld dolarów wszystkich globalnych wydatków reklamowych.

IHS Technology udowadnia, że użytkownicy posiadający już jakieś doświadczenie z tradycyjnymi reklamami potrafią ich skutecznie unikać i automatycznie unikają obszarów gdzie zazwyczaj owe reklamy się pojawiają.

Zupełnie inaczej jest w przypadku reklamy natywnej. Wpasowuję się ona w aplikację lub po prostu wpasowuję w aktywność użytkownika. Taka forma reklamy o wiele pozytywniej wpływa na podświadome zachowania użytkownika. Przyczynia się do wzrostu współczynnika klikalności, dwukrotnego wzrostu współczynnika eCPM oraz prawie trzykrotnie większego współczynnika utrzymania klienta co jest jednym z najistotniejszych kryteriów.

Miejscami gdzie najsilniej możemy zaobserwować trend korzystania z reklam natywnych zauważamy już w tym momencie na Facebooku. Procent aplikacji moblinych korzystających z tego typu promocji w Audience Network wzrósł dziesięciokrotnie od Q1 2015.


Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

*

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>