Raport wydatków na marketing afiliacyjny w USA – 2016

wydatki na afiliację w usa 2016

Z najnowszego raportu Forrester Research dotyczącego przyszłych wydatków na marketing afiliacyjny w Stanach Zjednoczonych wynika, że w tym roku wyniosą one 4,8 miliardów dolarów. Szacuje się również, że tempo ich wzrostu do 2020 roku będzie rosło rocznie aż o 10%. Z pewnością daje to więc duże możliwości do rozwoju programów partnerskich.

W Stanach Zjednoczonych marketing afiliacyjny rozwija się już od lat 90-tych, kiedy to jednym z pierwszych jego prekursorów był Amazon. Dzisiaj programy partnerskie są niezwykle popularne i bardzo często wykorzystywane w marketingu internetowym. Z roku na rok obserwujemy rosnącą liczbę ich modeli, które stają się coraz to bardziej skomplikowane. Nie dziwi więc, że obecnie tak znaczny procent wydatków na reklamę idzie właśnie na sieci afiliacyjne.

 

Dziś szacuje się, że wydatki na marketing afiliacyjny w Stanach Zjednoczonych nieustannie rosną. Forrester Research w swoich raportach na ten temat wyliczył, że mają one rosnąć rocznie o 10% aż do 2020 roku. W tym roku koszty poniesione na programy partnerskie prawdopodobnie wyniosą już 4,8 miliardów dolarów. BI Intelligence szacuje natomiast, że obecnie stanowią one ok. 15% wszystkich przychodów z branży mediów cyfrowych.

Z najnowszego raportu wynika, że sieci afiliacyjne w dalszym ciągu mają odgrywać znaczącą rolę w pozyskiwaniu nowych klientów oraz w sprzedaży. Forrester Research wylicza, że 4 z 5 reklamodawców wykorzystuje sieci partnerskie do podnoszenia świadomości o swoich produktach. Służą im one również w celu zaangażowania klientów. Ponadto amerykańscy sprzedawcy internetowi mają oceniać marketing afiliacyjny jako jeden z najbardziej efektywnych sposobów podnoszenia swych zysków.

Powodem takiej popularności sieci partnerskich jest fakt, że pośredniczą one między różnymi podmiotami działającymi na rynku. Wchodzą one ze sobą w różne interakcje, z których każdy zyskuje określone korzyści. Z tego zapewne też powodu badania przeprowadzone przez Forrester Research wykazują, że wydawcy często należą do kilku sieci afiliacyjnych. Prawie 23% z nich potwierdziło, że w ciągu ostatniego roku pracowali w dwóch programach partnerskich, a 39% korzystało nawet z trzech.

Raport sporządzony przez Forrester Research potwierdza zatem znaczącą rolę sieci afiliacyjnych w marketingu internetowym. Szczegółowe dane z tego badania znajdują się poniżej.

 

 

Raport wydatków na marketing afiliacyjny w USA

 


Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*