Pozycjonowanie organiczne, czyli co wpływa na pozycje strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google?

pozycjonowanie organiczne

Poprawianie widoczności swojej firmy w internecie to złożony proces, często długofalowy. Warto skupić się na właściwej strategii marketingowej, pozycjonowaniu strony, zadbać o content i optymalizację strony, o tym ostatnim chcielibyśmy dziś porozmawiać.

Czym jest pozycjonowanie organiczne?

Wszystkie działania, które mają na celu zwiększenie widoczności strony i poprawienie jej pozycji w wyszukiwaniach Google są nazywane pozycjonowaniem. SERPy (search engine results page) czyli wyniki wyszukiwania Google, możemy podzielić właśnie na wyniki naturalne, organiczne oraz płatne reklamy (PPC), to linki oznaczone jako reklamy GoogleAds.

Pozycjonowanie organiczne to działania obejmujące między innymi optymalizację kodu strony, dbanie o unikalne treści artykułów i tworzenie sieci linków odsyłających, które mają podnieść wartość serwisu. Te działania zwiększą ruch na naszej stronie, przyciągną nowych klientów. Wysoka pozycja w SERPach pomoże marce zdobyć popularność, dlatego wysokie pozycjonowanie organiczne to fundamentalne efekty pozycjonowania strony. Żeby znaleźć się na pierwszej stronie wyszukiwarki Google, potrzeba cierpliwości i różnorodnego contentu. Często jest tak, że żeby dana strona znalazła się tuż pod płatnymi reklamami, musi być dobrze zmodyfikowana pod względem nagłówków, linków, nierzadko duży wpływ ma utworzenie bloga z artykułami, regularne publikowanie treści, dodanie stopki z danymi kontaktowymi czy sekcji FAQ.

Od czego zależy pozycja strony w Google?

Na wysoką pozycję wpływa wiele czynników, trudno jest wymienić je wszystkie, bo tak naprawdę, nie są one w pełni znane, wiemy jednak, że algorytmy pod uwagę biorą między innymi:

  • certyfikat SSL,
  • dane strukturalne,
  • linkowanie wewnętrzne,
  • dostosowanie do urządzeń mobilnych,
  • linki przychodzące i wychodzące,
  • szybkość ładowania strony,
  • design strony,
  • słowa kluczowe.

Zalety pozycjonowania organicznego

Przede wszystkim, inwestując w darmowe pozycjonowanie, możemy utrzymać swoją pozycję na samej górze strony wyszukiwania dłużej. W przypadku kampanii reklamowych GoogleAds musimy za to regularnie płacić, sama kwota, którą wpłacamy, też ma duże znaczenie na efekty. Jeśli zaś chodzi o pozycjonowanie organiczne, to, dbając o dobrze dobrane słowa kluczowe, mamy większą szansę, że klienci będą nas częściej znajdywać – a co za tym idzie, strona stanie się bardziej rozpoznawalna, pozyskamy nowych klientów i przede wszystkim nasza sprzedaż wzrośnie. Pierwsze linki w wyszukiwarce Google są cenne, internauci się z nimi zapoznają, więc jest szansa, że będą chętniej wchodzić na naszą stroną, bo będą ją pamiętali.

Wady pozycjonowania organicznego

Niewątpliwie, skupienie się na organicznym pozycjonowaniu może przynieść wiele dobrego, wadą jest jednak to, że na efekty można długo czekać, to nie jest opcja dla niecierpliwych. Ale przecież nie od razu Rzym zbudowano, prawda? Trudno jest też przewidzieć, w jaki sposób algorytmy Google potraktują naszą stronę, wiemy, że ważne są treści, linki, sam design strony czy słowa kluczowe, ale to zaledwie kropla w morzu innych czynników, które roboty mogą brać pod uwagę. Lista istotnych dla algorytmów elementów jest też ściśle strzeżona, więc osoba bez odpowiedniej wiedzy, może sobie nie poradzić z organicznym pozycjonowaniem.

Całej swojej strategii marketingowej nie można oprzeć na jednej rzeczy, żeby nasza firma odniosła sukces, musimy skupić się na pozycjonowaniu organicznym, dobrej bazie backlinków, ale też na kampaniach reklamowych z GoogleAds. Te elementy wzajemnie się uzupełniają.


Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*